Susanne Lindholm, Käpylä, Helsinki 8.8.1976

Kansakuntaa järisyttäneet ja avoimeksi jääneet rikostapaukset
username
Posts: 37
Joined: Mon Jul 19, 2021 12:19 am

Re: Susanne Lindholm, Käpylä, Helsinki 8.8.1976

Post by username »

Joku hullu kävi läpi teknisen korkeakoulun(?) paperit läpi, ja kysyi minulta millä linjalla hän oli. Ei hajuakaan. Olen hallinnollisen puolen kaveri, ja tuli yllätyksenäkin, että niitä on noin monta linjaa teknisellä puolella. AJV siis on minulle sanonut, että olisi ehkä halunnut rakennuspuolelle, että sitä katuu. Kumminkin hän pääsi arvostettuun asemaan, yhtiössä jonka veroja maksat lakien mukaan, ei huipulle. Eli et löydä häntä kyllä googlella.
Jos nyt tämä sama kaveri oli se joka halusi tietää hänestä jotain enemmän, niin kyseisellä kaverilla on outo lempinimi, jota ainakin jossakin koulussa, eli häntä kutsuttiin lempinimellä 'Tynkkynen' (siis ei hänen oikea nimensä).
Ihan varmuuden vuoksi arvuuttelen, että olisiko häntä verrattu kyseiseen henkilöön, ehkä nimenomaan älyn takia.
User avatar
Queen
Posts: 2736
Joined: Sun Dec 11, 2011 10:42 am

Re: Susanne Lindholm, Käpylä, Helsinki 8.8.1976

Post by Queen »

Usernamen kirjoittamaan:
Ensinnäkin karmaiseva tarina tuo kuristushomma kastikkeen teon seurauksena.

Kun kirjoitin, että Susanne mahdollisesti päätyi kellariin varatun miehen kanssa, en ajatellut asiaa usernamen tavalla, että kyse olisi mistään haureudesta. Tai että hän yleensä iski varattuja miehiä. Ajattelin, että Susanne oli mahdollisesti rakastunut. Mies sattui olemaan naimisissa ja vanhemmat tunsivat hänet. Siksi hän ei halunnut norskin kanssakaan jatkaa yötänsä, että sydämessä oli toinen mies.
Tämän kasvojen raapimisen sain päähäni luettuani Minfon postauksia. Joku oli tästä maininnut ja kertonut, että Susannen kynnetkin olivat kärsineet. Mahtaneeko sitten lainkaan olla totta.
username
Posts: 37
Joined: Mon Jul 19, 2021 12:19 am

Re: Susanne Lindholm, Käpylä, Helsinki 8.8.1976

Post by username »

Queen wrote: Sat Aug 14, 2021 10:27 am Usernamen kirjoittamaan:
Ensinnäkin karmaiseva tarina tuo kuristushomma kastikkeen teon seurauksena.

Kun kirjoitin, että Susanne mahdollisesti päätyi kellariin varatun miehen kanssa, en ajatellut asiaa usernamen tavalla, että kyse olisi mistään haureudesta. Tai että hän yleensä iski varattuja miehiä. Ajattelin, että Susanne oli mahdollisesti rakastunut. Mies sattui olemaan naimisissa ja vanhemmat tunsivat hänet. Siksi hän ei halunnut norskin kanssakaan jatkaa yötänsä, että sydämessä oli toinen mies.
Tämän kasvojen raapimisen sain päähäni luettuani Minfon postauksia. Joku oli tästä maininnut ja kertonut, että Susannen kynnetkin olivat kärsineet. Mahtaneeko sitten lainkaan olla totta.
Voi sekin olla totta se kasvoista raapiminen, kumminkin itse epäilen sen olevan vain spekulaatio. Todennäköisesti käsiä raapinut, yrittäessään niitä saada irti ilmeisesti kuristusvälineestä. Kukaan ei tietääkseni ole nähnyt ketään naamasta naarmuntunutta kaveria. Minä kerroin vain miten itse reagoin, eli yritin irroittaa ensin käsiä, sen jälkeen muistaakseni nostin kädet pystyyn antautumisen merkiksi. Se oli minun reaktioni.

Tekisi mieli kirjoittaa uudestaan pari asiaa tuosta tämän viikon tekstistäni selkeämmin, kumminkin kirjoitettu mikä kirjoitettu. Kirjoitin kirjoitukseni, yli puolenyön aikaan. Valvoin kirjoittaessani aamuun saakka, ja se kyllä näkyy kirjoituksissani.

Kumminkin huomasin ainakin kirjoittaneeni ATV nimen kirjoitukseeni (ei ole väärinkirjoitettu AJV), ja se liittyy siihen, että toivon vihdoin pääseväni loppuun tässä tämän asian kanssa ensiviikolla. Minulla on kiireinen viikko, joten yritän nyt mennä nukkumaan ihmisten aikaan.
monoliitti
Posts: 1372
Joined: Tue May 30, 2017 5:04 pm

Re: Susanne Lindholm, Käpylä, Helsinki 8.8.1976

Post by monoliitti »

username wrote: Sat Aug 14, 2021 5:33 am

KAKSI IHMISTÄ YHDESSÄ RUUMIISSA!

Kaikki alkoi vain pelkästä ruokailusta, pelkästään siitä mitä syötäisiin. Hän oli päättänyt tehdä ruskeaa kastiketta pastaan, ehdotin itse että se tehtäisiin tomaattikastikkeeseen. Tomaattikastiketta, ja esimerkiksi oliiveja kumminkin oli hyllyllä näkyvillä. Omasta mielestäni ihan normaali ehdotus.

Hän ei suostunut ehdotukseeni, mikä on tokiaankin hänen oikeutensa. Kumminkin jotain todella odottamatonta tapahtui seuraavaksi.

Hän pyysi lounaan jälkeen minut keskustelemaan hänen kanssaan kahden kesken. Hänen silmistään näin vain sen, että hän ehkä haluaisi avautua jostakin. Ei mitään aggressiivisuuteen viittaavaa. Joten menimme sitten sivuhuoneeseen. Hän vaikutti edelleen hauraalta, ikäänkuin haluaisi kertoa minulle jotain ja pyysi minua sulkemaan oven.

Tein sen siinä uskossa että mahdollisesti hän avautuisi minulle, kertoen ehkä jotain itsestään. En epäillyt mitään.

Suljin oven. Käänsin pääni takaisin häntä kohti ja näin toisen ihmisen. Tämä ihminen ei ollut se sama ihminen. Hänen hullun silmänsä vain kiiltelivät.

Ja hänen kätensä kietoutuivat kaulani ympäri. Hän huusi minulle ’SINÄ HAASTOIT MINUT’. En saanut henkeä, yritin rimpuilla vastaan, kumminkaan kykenemättä siihen. Kuulin vain lisää huutoa ’JOS ET PYYDÄ ANTEEKSI TÄMÄ ON LOPPUSI’.

No en kyennyt sen takia kun hän kuristi minua puhumaan, ja en pystynyt edes hengittämään, saati sitten puhumaan.

Heräsin lopulta lattialta kun hän läimi minua naamaan. Väitti aggressiivisesti, että yritän esittää tajutonta. Että se että olin kuristettu hänen toimestaan olisi jekku hänelle? Hän käyttäytyi kuin olisi ollut kartanon herra, joka ei ole tehnyt mitään väärää.

Tämä on tarinani alku. Tämä on se kohta kuin tajusin tässä kaverissa olevan jotain todella hämärää. Tein kaikkeni sen jälkeen selvittääkseni hänen asioitaan, niin poliisien kuin muidenkin kanssa, kumminkin kaikki johtolangat oli katkottu.

Se vaati minulta aikoinaan todella paljon, että pääsin mukaan AJV linjan tutkimuksiin. Pelkkää työtä. Soittamista poliiseille kokoajan. Tapaamisia, joissa epäillään minun tietoja, vaikka kerroin ne käytännössä paniikissa, että hänen toimintansa saataisiin lopetettua. Lopulta luottamus loppui kyllä kummaltakin osapuolelta. Sen takia olen täällä.
Jos yllä kerrottu henkilö oli Susannen murhaaja. Niin oliko kyse samankaltaisesta prosessista , joka vain sattui johtamaan kuolemaan? Psykopaatilta ei vaikuta koska poti sisäisiä ristiriitoja. Olikohan hänellä vakituista puolisoa.
username
Posts: 37
Joined: Mon Jul 19, 2021 12:19 am

Re: Susanne Lindholm, Käpylä, Helsinki 8.8.1976

Post by username »

[/quote]

Jos yllä kerrottu henkilö oli Susannen murhaaja. Niin oliko kyse samankaltaisesta prosessista , joka vain sattui johtamaan kuolemaan? Psykopaatilta ei vaikuta koska poti sisäisiä ristiriitoja. Olikohan hänellä vakituista puolisoa.

[/quote]



Oli kaksi puolisoa toinen muistaakseni vuodelta –84 solmittu liitto, toinen oli myöheisempi Thaimaalainen nainen. Ensimmäisessä liitossa hän onnistui manipuloimaan aikaisempaa vaimoaan täysin. En minä siihen asiaan pystynyt vaikuttamaan mitenkään. Hän oli erittäin manipuloiva ja vakuuttava ihminen. Sen takia uskon siihen, että hän olisi täysin pystynyt puhumaan esimerkiksi Susannen avaamaan kellarin oven.

Kuten sanoin ainakin Susannen tapauksessa, oli kyse ihmisestä, joka oli vahvatahtoinen, joka on pistänyt vastaan. Onervan tapauksessa puhutaan, eikö hän ollut 42 vuotias? Eli siis todennäköisesti löytänyt jo oman identiteettinsä. Seija Kekkosen sisko ainakin oli kanssa ilmeisesti tunnettu laulaja, eli Vieno Kekkonen, eli todennäköisesti siskokin, Seija, on ollut omanarvontunteva ihminen.

Tässä linkki hänen siskonsa lauluun:
Vieno Kekkonen - Ei koskaan sunnuntaisin








Joudun nyt varmistamaan tuliko linkki mukaan:
https://youtu.be/ioDlluHYr8Q

Eli jokaiseen tapaukseen liittyy mahdollisesti se asia, että jokaisella on lähtökohtaisesti hyvinkin suuri mahdollisuus olla ollut liian vastustava, joka on saanut mahdollisen hyökkääjän menettämään hermonsa.

Onko tietoa, onko mahdollista, että ovatko kaikki talot kaupungin taloja? Kaupungin taloissa on hyvinkin helppo vaihtaa asuntoa nopeasti. Ainakin nykyään. Sen jälkeen kun on saanut kaupungin asunnon, asunnon vaihto on sen jälkeen helppoa. 80-luvun prosessit ovat erilaisia toki, uskon kumminkin, että asunnonvaihto oli silloinkin helppoa kaupungin sisällä. Eli saat esimerkiksi isomman asunnon heti kun sellainen vapautuu, jos sitä pyytää.


Minä en ole psykologi, enkä arvioi onko joku psykopaatti, narsisti vai vain täysi hullu. Tiedän vain, että puhun ihmisestä, jonka puhelinnumeron olin kirjannut kännykkääni nimellä Saatana.
monoliitti
Posts: 1372
Joined: Tue May 30, 2017 5:04 pm

Re: Susanne Lindholm, Käpylä, Helsinki 8.8.1976

Post by monoliitti »

En muista oliko omistus vai vuokratalo. Will tietää.
Sinulla kai jokin pysyvä yhteys tähän epäiltyyn , kun olit saatanan numeronkin tallettanut vielä kännykkäaikana.
User avatar
will
Posts: 2814
Joined: Tue Oct 11, 2011 11:47 am

Re: Susanne Lindholm, Käpylä, Helsinki 8.8.1976

Post by will »

^Lapsuuteni Käpylässä kaupungin vuokra-asuntokerrostalot sijaitsivat Mäkelänkadun länsipuolella, Koskelantien kulmassa. Asunnot oli tarkoitettu isoille perheille, vähintään kolme lasta perhettä kohden. Nämä ihmiset jäivät vieraiksi, koska sieltä käsin ei käyty kouluani, joka kuitenkin sijaitsi vastapäisessä korttelissa Mäkelänkadun itäpuolella.

Toisin kuin muualla Kisakylässä Mäkelänkadun itäpuolella, Sofianlehdonkadun taloissa 7-9 (As Oy Soutaja) oli myös vuokra-asuntoja ja kaupungin sosiaalitoimen asiakkaita. Vuoden 1976 tilannetta en tiedä, mutta nykyisin osa näistä asunnoista on vuokralla, osasta on käyty kauppaa. Markkinoille vapautuneet vuokra-asunnot ovat pääosin olleet yksiöitä, muutama kaksio joukossa. Myynnissä on ollut monen kokoisia asuntoja yksiöistä perheasuntoihin.
Last edited by will on Mon Aug 23, 2021 7:46 am, edited 1 time in total.
username
Posts: 37
Joined: Mon Jul 19, 2021 12:19 am

Re: Susanne Lindholm, Käpylä, Helsinki 8.8.1976

Post by username »

Minun tekisi mieli poistaa osa kirjoituksistani, jotka ovat todellakin spekulaatiota kylmän sodan ajoilta, ja sen hetken tietotaidosta. Ne eivät varmaankaan ole täysin oikeita. Sanottu mitä sanottu.

Kerron myös sen, että itse uskon myös mahdolliseen copycat linjaan, eli että kaikki NÄMÄ murhat eivät olisi saman henkilön tekemiä. Tämä oli myös aikoinaan poliisien kanssa jutellessa se pääpointti. On Mahdollista, että murhaajia on useita. Sen takia lähdettiin siltä linjalta, kuten myös julkisuudessa, että yritetään selvittää tämä lähtökohtaisesti selkein tapaus ensimmäiseksi. Sitoa hänet sen kautta muihinkin tapauksiin.

Ikävä kyllä näin ei käynyt. En voi sille mitään.

Poliisi toimii miten toimii, ja jos minulta kysyy niin hitusen oudosti. Kuten olen aikaisemmin vihjannut tai sanonut, niin menetin vaiheessa avustaja/asiantuntija statukseni. En tiedä mitään vuoden 2004 kiinniotosta, jonka syyttömyys paljastui 'helpotukseksi'. Olen kumminkin itse tietänyt tämän asian, että syyllistä ei tulla koskaan löytämään. Olisin itse myös kuvaillut sitä 'helpotukseksi', jos väärää miestä yritetään saada syylliseksi.

Asiaan liittyy monta niin erikoista seikkaa, että turvallisuustasoni on nollissa tässä vaiheessa. En pysty salaamaan henkilöllisyyttäni, koska keskityn vain ja ainoastaan yhteen tutkintalinjaan. Ainoaan josta tiedän. En tiedä L, linjasta ollenkaan. Minut pidettiin ulkona muista linjoista.

Kumminkin tässä tapauksessa tapahtui todella erikoisia asioita. Asioita, joista voisi sanoa että poliisitkin ovat vain ihmisiä. Tehköön jokainen päätelmänsä. En minä ole ketään täällä syyttelemässä. Ihmisiä me olemme kaikki. Jotkut rehellisiä, toiset omanedun hakijoita.

Mainitsin aikaisemmin vahingossa ATV linjan, eli keskinimi Tapani. Hän ei ainakaan murhaaja ole tässä tapauksessa. En tajua edelleenkään, miksi hänet on tähän asiaan sotkettu. Mainitsin muistini mukaan, että hänkin on ollut päivän kiinniotettuna tästä asiasta.

Juttu vain on niin ihmeellinen, että etunimeltään ja sukunimeltään samaa nimeä kantavaa henkilöä aletaan epäillä, vaikka asuisi toisessa kaupungissa (muistaakseni Tampere). En tiedä miten poliisit ovat hänet alunperin kaivaneet epäillyksi Ehkä koska hän istui aikoinaan vankilassa. En tiedä onko hän edes elossa enää, sillä tämä on testamenttini tälle asialle. En halua osallistua enää ollenkaan spekulaatioihin. En auttaa ketään, enkä olla hiljaa. Kirjoitan muistelmani.

Aloitan vaikka parhaasta muistostani poliisista. Kun olin 5 vuotias tein typerästi. Otin syyt niskaan kun joku samanikäinen varasti kaupasta. Sanoin, että minä kehoitin häntä. En sitä ollut tehnyt. Kumminkin poliisi ripitti minua hyvinkin opettavaisesti: Olet pahempi kuin se varas! Suojelit häntä! Estit oikeuden tapahtuvan!

Niin minä tein. Nyt en enää ketään suojele. Opin läksyni, toivottavasti pari muutakin ihmistä oppii.

Varsinkin ihmiset poliisiorganisaation sisällä. Tämä läksyttäjäni on vuosikymmenien ajan ollut, ehkä paras vastuullisuuden kuva mielessäni. Toivo, että hänen kaltaisiaan kaikki olisivat. Ikävä kyllä, kaikki eivät ole yhtä teräviä, järkeviä ja oikeudenmukaisia kuin hän.

Nimittäin, nyt alkaa se osuus joka saattaa kiinnostaa.

Mainitsin siis ATV:n? Miten toinen tutkintalinja (AJV) voisi mitenkään liittyä tähän? No ihan vaan sen takia että poliisit eivät ole osanneet erottaa näitä kahta linjaa toisistaan! Once upon a time Suomen poliisi vähän teki erikoisia tutkimuksia. (tämä ei ole fiktiota)
Olin kertonut poliisille tiedoistani AJV:stä, joiden perusteella päätettiin tehdä kotietsintä hänen luokseen. Tässä vaiheessa olin vielä sen verran hyvissä väleissä poliisin kanssa, että sain kotietsinnän päivämäärän tietooni, jotta voisin olla kanssa paikalla.

Olin paikalla hänen kanssaan koko illan vaikka minulla olisi ollut muutakin menoa. Odottaen poliisia tekemään kotietsintää. Ei näkynyt.

Ei näkynyt koska he olivat tehneet tämän ATV:n luokse kotietsinnän. Tamperelaisen kaverin, vaikka he tiesivät tasan tarkkaan, että minä puhun ainoastaan AJV:stä!

Tottakai asioita aloitettiin tämän jälkeen selvittämään, ja kävi ilmi että kummankin AV henkilön paperit olivat menneet sekaisin poliiseilla. Kaikki todisteet AJV:tä kohtaan olivat kohdistettu ATV:tä kohtaan. Näiden papereiden korjaaminen vei viikkoja vähintään. En tiedä edelleenkään saivatko papereitansa oikeasti kuntoon.
User avatar
will
Posts: 2814
Joined: Tue Oct 11, 2011 11:47 am

Re: Susanne Lindholm, Käpylä, Helsinki 8.8.1976

Post by will »

Queen wrote: Thu Aug 12, 2021 9:21 am ... Susannen olisi pitänyt vain huutaa ja pian olisi apua tullut. Kyllähän se yksi nainen havahtuikin avunhuutoihin klo 4 maissa, mutta taisi vain kääntää kylkeään ja apu jäi saamatta. Tietysti jos useampi olisi kuullut avunhuudot, olisi joku saattanut lähteä tutkimaan asiaa tarkemmin.
...
Avunhuudot kuuluivat kellarista välipohjan läpi yläpuoliseen ensimmäisen kerroksen asuntoon, ja ainoastaan sinne. Välinesuojassa oli pienet, kiinni pidettävät ikkunat katon rajassa pihalle päin ja sokkelin korkeudelta seinää ulkoilmaa vastaan. Kellarista käsin oli myöhäistä huutaa apua. Meteli olisi pitänyt nostaa puoliavoimella sisäpihalla tai rapussa. Sen on täytynyt olla hyvin tiedossa pikkulapsesta asti talossa asuneella SL:lla.

Olen sillä kannalla, että Susanne oikaisi kellarin kautta kohti kotirappuaan, ja tapasi kellarissa sinne aikaisemmin menneen talon ulkopuolisen henkilön, joka ryhtyi väkivaltaiseksi. Klo 2 kellariin oli kuulohavaintojen mukaan mennyt suomea puhunut pari, joista miehellä kuitenkin oli aksentti. Epäilisin tätä miestä, joka olisi teon jälkeen välittömästi poistunut maasta, kadonneet sormukset mahdollisesti mukanaan. Nainen olisi ollut B-rapun asukas, koska sai sen ulko-oven auki. Tai ehkä joku oli lainannut avaimensa, koska kukaan ei tunnustanut.
User avatar
Queen
Posts: 2736
Joined: Sun Dec 11, 2011 10:42 am

Re: Susanne Lindholm, Käpylä, Helsinki 8.8.1976

Post by Queen »

Niin aivan, en tullut ajatelleeksi tuota huutamspaikkaa. Sorry.
Post Reply