Kadonnut Jussi Peltola, 18 v. Äänekoski 5.10.2012

Poliisin etsimät kadonneet henkilöt
Post Reply
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18 v. Äänekoski 5.10.2012

Post by härkä »

Myös kaverin isältä lainassa ollut farmariauto, musta Citroën C5, oli kadonnut pihasta.

Ensimmäinen hätäpuhelu paikalta soitettiin lauantain vastaisena yönä 6.10.2012 kello 4.48.


Tuo auton lainaamiskuvio on outo.
Oliko niin , ettei tämä kaveri , jonka isän auto oli "lainattu " , ollut itse paikalla ?
Edelleen oudoksuttaa myös saunomisajankohta.
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18 v. Äänekoski 5.10.2012

Post by härkä »

Toisaalta.
Jos tuo Jussin kamujen kertoma puh.keskustelusta pitää paikkansa ja Saarijärven havaintokin olisi todellinen , niin voisiko olla mahdollista Jussin pyrkineen nUuraisten kautta Tikkakoskelle ?
https://www.google.com/maps/place/41160 ... 25.6466846
Kimmafrendihän kait asui siellä. Minäkin olin pitkään siinä uskossa , että hänkin olisi ollut Riksusta.

Tosin se puhelimen viimeinen paikannus. Miksi se oli sen mökin lähistöltä ?
Vaikea palapeli tämä.
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
ponipoika
Posts: 36
Joined: Sun Oct 18, 2020 5:31 am

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18 v. Äänekoski 5.10.2012

Post by ponipoika »

Olen itse ajatellut, että puhelin on paikantunut mökin läheisyyteen kahdesta syystä: mastoja ei alueella ole ihan liikaa, ja Jussi on heittänyt puhelimen pois matkansa alkuvaiheessa. Olisiko esim. huutanut vielä puhelimeen lähtiessään, ja sitten raivoissaan nakannut sen auton ikkunasta tms.

Tuota Uuraistentietä minä olen katsellut aika usein. Se on mutkainen, pienempi kuin esim. tie 13, matkan varrella lampia ja muita vesistöjä (esim. jokia) joihin voisi joutua helposti kännissä ja pimeällä.

Sitä en osaa arvata, että miksi Jussi tuonne olisi lähtenyt. Tiesikö hän, että Uurainen ja Lannevesi ovat Tikkakoskelle päin (näihin on tuossa risteyksessä viitat)? Vai huomasiko, että on väärässä suunnassa ja sitten päätti tässä "oikaista" takaisin oikealle reitille - oliko esim. tarkoitus ajaa Jkl:n suuntaan mutta mökiltä lähtiessä teki väärään suuntaan käännöksen? Tai sitten on ehkä ajatellut, että tämä on joku pikku tie huitsin nevadaan, josta minua ei löydetä.

En tunne aluetta oikeastaan yhtään - onko mitään mahdollisuuksia, että Jussi olisi ihan vain ajanut jonkun käyttämättömän metsäautotien päähän ja sammunut sinne? Eikä olisi tähän päivään mennessä löydetty? Muistan pienenä lapsena mökkimetsässä huomanneeni auton, joka ei sinne kuulunut. Ihmettelin, että miten se sinne oli päätynyt ja muistan, kuinka äiti käski ettei saa koskea ja nyt mennään vaan ohi. Tämä oli vielä ihan joku perus ysäri-sedan, eikä mikään maasturi. Eli ilmeisesti Citikalla olisi ainakin teoriassa ihan vaan voinut "hävitä metsään".
lightning
Posts: 71
Joined: Sun May 17, 2020 9:20 pm

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18 v. Äänekoski 5.10.2012

Post by lightning »

Oliko siinä sinun ja äitisi näkemässä autossa mahdollisesti joku sisällä?
ponipoika
Posts: 36
Joined: Sun Oct 18, 2020 5:31 am

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18 v. Äänekoski 5.10.2012

Post by ponipoika »

lightning wrote: Sun Oct 25, 2020 7:36 pm Oliko siinä sinun ja äitisi näkemässä autossa mahdollisesti joku sisällä?
Ei ollut. Sen muistan, että siellä oli joku lippis hattuhyllyllä siellä takana. Mutta ei siis kenenkään päässä. Tämä tapahtui pienellä paikkakunnalla, varmaan ei haluttu vain sotkeentua jonkun puolitutun kännissä metsään ajamaan autoon tai jotain sen suuntaista.
monoliitti
Posts: 1372
Joined: Tue May 30, 2017 5:04 pm

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18 v. Äänekoski 5.10.2012

Post by monoliitti »

Myös mahdollista ,että auton ja Jussin katoamiset ovat erillisiä. Aiemmin on mainittu autohajottamo idea. Alalla on toimijoita jotka ottavat vastaan auton alkuperää kyselemättä. Jussi voinut ajella etäälle pysäköiden auton. Joku huomannut auton seisomassa samassa paikassa ,ja onnistuttuaan käynnistämään ,ajellut joitakin aikoja .Sitten myynyt hajottamolle tai vain jollekkin metalliverstaalle , ja osat joutuin talteen, loput romukauppaan ja kaatopaikalle.
Mihin sitten Jussi autolta lähdettyään päätynyt? Itsemurha veteen heittäytymällä tulee lähinnä mieleen. Ehkä myös kohtalokas riita ryypätessä jonkun kanssa.
lightning
Posts: 71
Joined: Sun May 17, 2020 9:20 pm

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18 v. Äänekoski 5.10.2012

Post by lightning »

ponipoika wrote: Sun Oct 25, 2020 3:51 am Olen itse ajatellut, että puhelin on paikantunut mökin läheisyyteen kahdesta syystä: mastoja ei alueella ole ihan liikaa, ja Jussi on heittänyt puhelimen pois matkansa alkuvaiheessa. Olisiko esim. huutanut vielä puhelimeen lähtiessään, ja sitten raivoissaan nakannut sen auton ikkunasta tms.

Tuota Uuraistentietä minä olen katsellut aika usein. Se on mutkainen, pienempi kuin esim. tie 13, matkan varrella lampia ja muita vesistöjä (esim. jokia) joihin voisi joutua helposti kännissä ja pimeällä.

Sitä en osaa arvata, että miksi Jussi tuonne olisi lähtenyt. Tiesikö hän, että Uurainen ja Lannevesi ovat Tikkakoskelle päin (näihin on tuossa risteyksessä viitat)? Vai huomasiko, että on väärässä suunnassa ja sitten päätti tässä "oikaista" takaisin oikealle reitille - oliko esim. tarkoitus ajaa Jkl:n suuntaan mutta mökiltä lähtiessä teki väärään suuntaan käännöksen? Tai sitten on ehkä ajatellut, että tämä on joku pikku tie huitsin nevadaan, josta minua ei löydetä.

En tunne aluetta oikeastaan yhtään - onko mitään mahdollisuuksia, että Jussi olisi ihan vain ajanut jonkun käyttämättömän metsäautotien päähän ja sammunut sinne? Eikä olisi tähän päivään mennessä löydetty? Muistan pienenä lapsena mökkimetsässä huomanneeni auton, joka ei sinne kuulunut. Ihmettelin, että miten se sinne oli päätynyt ja muistan, kuinka äiti käski ettei saa koskea ja nyt mennään vaan ohi. Tämä oli vielä ihan joku perus ysäri-sedan, eikä mikään maasturi. Eli ilmeisesti Citikalla olisi ainakin teoriassa ihan vaan voinut "hävitä metsään".
Tuo voisi hyvinkin mahdollinen skenaario Jussin katoamiselle,että hän on ajanut metsään niin kauaksi kuin vaan pystynyt,mutta sitten kun on ollut tarkoitus palata takaisin sinne mökille,jotain on mennyt pieleen ja Jussi on jäänyt sinne metsään.Myös nimenomaan,että Jussi ja auto ovat eri paikassa. Jussi lähtenyt hakemaan jalan apua,eksynyt ja tuupertunut metsään.
monoliitti
Posts: 1372
Joined: Tue May 30, 2017 5:04 pm

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18 v. Äänekoski 5.10.2012

Post by monoliitti »

Kipsi-Sepon etsintäalueella Espoossa saavuin äskettäin metsä aukiolle ,jossa oli kymmeniä autohylkyjä. Tuskin mikään viranomainen niiden alkuperää käy tarkastamassa. Samanlaisia paikkoja varmaan muuallakin. Tukisi siis e.m autohajottamo ideaa. Yksinäisiinkään autohylkyihin ei metsissä kiinnitettäne huomiota . Sen sijaan en jaksa uskoa ,että päällisin puolin ehjä auto jäisi vuosiksi metsään ,kenenkään ilmoittamatta. Krista Laihon autosta Noormarkussa ja Janne Huttusen autosta Rillankivellä ilmoitettiin muutamassa päivässä. Laajoissakin metsissä on toistuvia kulkijoita ja satunnaisenkin kulkijan luulisi huomioivan ehjän auton päälle kerääntyneet puiden lehdet ja roskan ,tehden ilmoituksen.
lightning
Posts: 71
Joined: Sun May 17, 2020 9:20 pm

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18 v. Äänekoski 5.10.2012

Post by lightning »

monoliitti wrote: Fri Oct 30, 2020 4:19 am Kipsi-Sepon etsintäalueella Espoossa saavuin äskettäin metsä aukiolle ,jossa oli kymmeniä autohylkyjä. Tuskin mikään viranomainen niiden alkuperää käy tarkastamassa. Samanlaisia paikkoja varmaan muuallakin. Tukisi siis e.m autohajottamo ideaa. Yksinäisiinkään autohylkyihin ei metsissä kiinnitettäne huomiota . Sen sijaan en jaksa uskoa ,että päällisin puolin ehjä auto jäisi vuosiksi metsään ,kenenkään ilmoittamatta. Krista Laihon autosta Noormarkussa ja Janne Huttusen autosta Rillankivellä ilmoitettiin muutamassa päivässä. Laajoissakin metsissä on toistuvia kulkijoita ja satunnaisenkin kulkijan luulisi huomioivan ehjän auton päälle kerääntyneet puiden lehdet ja roskan ,tehden ilmoituksen.
Eihän Heinäveden nunnaakaan ole löydetty. Toni Mattila katosi Valkealasta 2010 myös autoineen päivineen. Tarkoitan lähinnä tuota Ponipojan
ja äitinsä tekemää havaintoa.Jokuhan tuon auton oli sinne aikoinaan ajanut tai vienyt,eli kyllä autoja voi kadota syvälle metsään,ilman että niitä löydetään. Krista Laihon ja Janne Huttusen autojen löytyminen oli lähinnä myös onnekas sattuma.Kristan auto löytyi läheltä kylätietä ja Jannen auto läheltä kantatietä numero 560.Autohajottamo teoriaan en oikein usko.18v jannu viemässä kallista autoa hajottamolle? Ellei sitä autoa otettu huume/mömmökauppojen maksuksi ja Jussi heivattiin jonnekkin korpeen.
monoliitti
Posts: 1372
Joined: Tue May 30, 2017 5:04 pm

Re: Kadonnut Jussi Peltola, 18 v. Äänekoski 5.10.2012

Post by monoliitti »

Ponipojan havainto on uskottava, mutta todennäköisyyksiä arvioidaan. En minäkään tarkoittanut ,että Jussi olisi autoaan hajottamoon tarjonnut . Vaan ,että Jussin jättämän auton olisi joku varastanut ja jos ei saanut myytyä ,niin ehkä muualla paikkakunnalla aikansa käytettyään, hajoitellut jossain nyrkkipajassa, ja myynyt osia.
Mutta tässä katoamisessa kaikki esitetyt teoriat johtavat ongelmiin.
Post Reply