Ulvilacase

Post Reply
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Ulvilacase

Post by härkä »

^
Kävin pitkästä aikaa vilkaisemassa ko. ketjuja minfon puolella.
Tosiaan outoa ja vastuutontakin tuo kuvien laittaminen.
Vastakohtana se, että es. itselläni on tekijäehdokkaita 60 vuotta sitten tehtyihin murhiin , mutten arvaa laittaa edes nimikirjaimia näistä henkilöistä.

Joku on minfossa ihmetellyt , miksei täällä Hejacissa tästä aiheesta ole enää juurikaan keskusteltu.
Omalta osaltani vastaan;
Minua ei alunperinkään tämä tapaus hirveästi kiinnostanut. On paljon muita juttuja , jotka kiinnostavat enemmän.
Tapaus on saavuttanut lakipisteen , joka vaikuttaa pysyvältä tällä hetkellä. Mielestäni siis turha jauhaa jo loppuun kaluttua luuta.

Auerin tukijoukon pitäisi ottaa huomioon se , etteivät nuo kirjoitukset vaikuta ihmisten jo aiemmin muodostuneisiin mielipiteisiin.
Päinvastoin ne saattavat vahingoittaa heidän idoliaan , Aueria ?
Jokainen aiheeseen palaus jne.

Tästähän voivat muutkin tänne kirjoittavat antaa omat arvionsa.
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
Kaljaloota
Posts: 287
Joined: Sat Apr 26, 2014 6:16 pm
Location: Lähikauppa
Contact:

Re: Ulvilacase

Post by Kaljaloota »

Tukijoikkiolla tuli kiire siirtyä Aarnio- juttuun kun Ulvilan suosio teki mahalaskun, uusin satukirjakaan kun ei auttanut sitä tilannetta. Tukijoukkion tarkoitusperät on selvillä ja myös poliittinen tausta.
Turha Ulvilaa jankata kun on muuta jännää tullut toisaalla ilmi. Sitä voi tutkailla ilman kirjoituksiakin.
User avatar
Frankie
Posts: 808
Joined: Sun May 11, 2014 10:22 pm
Location: Kun lykkää tehtäviä tuonnemmaksi, on se vaara ettei sitten enää koskaan pystykään

Re: Ulvilacase

Post by Frankie »

En ole myöskään hetkeen seurannut Ulvilaa Minfossa, ei perkele jaksa :D Muita ketjuja kylläkin jonkin verran..
Odotellaan ja hiljaa hyvä tulee..aika on valehtelijan pahin vihollinen.
"Tilannehan on hyvin kiristynyt ja kun siihen lisätään ydinaseet niin eiköhän tämä koko paska kärähdä ja kohoamme ylöspäin koko saatanan sakki." (Toimittajan kysyessä, uskooko Leskinen ylösnousemukseen)
User avatar
jemma
Posts: 884
Joined: Mon Sep 30, 2013 11:25 am

Re: Ulvilacase

Post by jemma »

Nimimerkki, joka kopioi vähän aikaa sitten sanasta sanaan vanhan Hejac-viestini naapuripalstalle ilman asianmukaista viittausta, voisi mennä nurkkaan häpeämään.

Etpk:n (6580/R/16735/06, salaus vapautettu 16.5.2012) mukaan erikoissairaanhoitaja PV kertoi kuulustelussa 20.2.2012, että oli ollut kutsuttuna tukihenkilönä 1.12.2006 Anneli Auerin luona päivystysosastolla kello 03-07. PV oli ollut Anneli Auerin vieressä koko ajan, minkä jälkeen PV oli siirtynyt normaalityöhönsä päivystykseen. PV:n mukaan Auerin käytös oli ollut jääkylmää ja poikkeuksellista. PV oli vuonna 2006 toiminut erityistukihenkilönä vuoden ja sairaanhoitajana yli 30 vuotta, joista 30 vuotta ensiavussa. PV:n mukaan 1.12.2006 klo 04:n ja klo 05:n välillä Anneli Auerin luona päivystyshuoneessa 6 oli käynyt poliisi.

Sairaanhoitaja ES kertoi kuulustelussa 13.2.2012 olleensa 1.12.2006 laittamassa Anneli Auerille pleuradreeniä. ES:n mukaan Anneli Auer oli erittäin rauhallinen, joten ES oli ihmetellyt tämän käytöstä. ES oli kuullut ensihoitajilta lyhyen selostuksen surmapaikalta. Anneli Auer ei ollut missään vaiheessa osoittanut huolta lapsistaan.

Sairaanhoitaja MM kertoi kuulustelussa 17.2.2012 olleensa 1.12.2006 ottamassa Anneli Aueria vastaan kirurgian päivystyksessä. MM oli kertonut Anneli Auerille, että tämän lapset oli toimitettu viranomaisten huostaan, mutta Anneli Auer ei ollut kantanut huolta lapsistaan. Myös MM:n mukaan päivystyshuoneeseen numero 6 oli tullut yöllä 1.12.2006 hoitohenkilökunnan läsnä ollessa poliisi tapaamaan Anneli Aueria.

Sairaanhoitaja MJ kertoi kuulustelussa 20.2.2012 olleensa 1.12.2006 sairaalassa vastaanottamassa Anneli Aueria ja avustaneensa huoneessa 6. Anneli Auer ei ollut vaikuttanut shokissa olevalta, vaan ylirauhalliselta ja poikkeavalta. Auerin tila ei ollut ollut hengenvaarallinen tai vaatinut erityistoimenpiteita, joten MJ oli siirtynyt toisiin tehtäviin. Viereisestä huoneesta MJ kertoi kuulleensa poliisin kyselevän Auerilta mahdollisista vihamiehistä, jolloin Auer oli maininnut Rakastajat-teatterin ja asiaan liittyvän sähköpostin tai puhelinsoiton.

Sairaanhoitaja HJ kertoi kuulustelussa 23.2.2012 yhdistäneensä Anneli Auerille asennetun pleuradreenin kirurgian vuodeosaston huone 12:n seinäimuun 1.12.2006. Huoneeseen tuotaessa Auer oli ollut täysin rauhallinen, samoin HJ:n päivävuorolla myöhempänä ajankohtana.

Sairaanhoitaja TH kertoi kuulustelussa 14.2.2012 olleensa ottamassa Anneli Aueria vastaan 1.12.2006 sairaalassa ja hoitaneensa tätä huoneessa 6. TH kertoi Auerin olleen kylmän ja rauhallisen oloinen. TH arvioi, ettei Auer ollut shokissa eikä tämän rauhallisuus johtunut lääkkeistä, koska lääkitystä annetaan vain tarvittaessa, eivätkä ensihoitajat yleensä anna kuin lyhytkestoista kipulääkettä lääkärikonsultaation jälkeen, jotta diagnoosin tekeminen ei vaikeudu. Hoitajat eivät lääkitse potilaita ennen kuin lääkäri on tutkinut potilaan.

Kertaus: sairaanhoitaja MM:n mukaan Anneli Auerin luona kirurgian päivystyksen huoneessa 6 oli käynyt poliisi 1.12.2006. MJ oli kuullut Anneli Auerin keskustelevan päivystysosastolla poliisin/poliisien kanssa. PV:n mukaan Anneli Auerin oli käynyt poliisi 1.12.2006 klo 04:n ja klo 05:n välillä.

1.12.2006 poliisikäynnistä (kirurgian päivystyshuone 6) ei löydy mainintaa tai raporttia esitutkintapöytäkirjasta. Mitä lie Koskinen ja/tai Mäkinen puuhastelleet – ja kenen käskystä.

Matti Mäkiseltä kysyttiin kuulustelussa 23.7.2013, miksei Anneli Auerilta oltu otettu kynnenalusnäytteitä. Mäkiseltä kysyttiin myös käräjäsalissa, miksei Anneli Auerilta oltu tutkittu käsiä, jalkapohjia tai jalkapöydän veritahroja. Mäkinen valehteli kuulustelussa ja oikeussalissa, ettei näytteitä voitu ottaa, koska Auer oli viety sairaalaan eikä hän itse ollut tapausta seuranneina päivinä asioiden kanssa tekemisissä.

Matti Mäkinen oli todistetusti videoimassa, kuulustelemassa ja ohjailemassa johdattelevilla kysymyksillään Amanda Aueria 1.12.2006 päivällä ja Anneli Aueria 2.12.2006 Satakunnan keskussairaalassa.

1.12.2006 Satakunnan keskussairaalassa kävi poliisi (todennäköisesti Kare Koskinen) kuulemassa Anneli Aueria, muttei tehnyt käynnistään asianmukaista raporttia. Poliisi ei ottanut myöskään kynnenalus- tai verinäytteitä peseytymättömästä Anneli Auerista, vaikka siihen olisi ollut oiva tilaisuus. Poliisi voi tonkia potilaan kynnenalusia vaikka kaksi tuntia tai ottaa tästä verinäytteitä, jos kyseessä on rikostutkinta, varsinkin murhatutkinta. Anneli Auerin tila ei ollut hengenvaarallinen, kuten sairaanhoitaja kuulustelussa totesi. Myös erikoislääkäri ihmetteli kuulustelussa Auerin selkeää puhetta ja tämän hätäkeskuspuhelun loppua kohti rauhoittuvaa hengitystä.

Poliisi Kare Koskinen kertoi kuulustelussa 20.11.2009, että oli kuulustellut Anneli Aueria muutamaan otteeseen asianomistajana, muttei enää muistanut yksityiskohtaisesti kuulustelujen sisältöä. Miksei Koskisen(?) 1.12.2006 suorittamasta Anneli Auerin kuulustelusta Satakunnan keskussairaalan kirurgian päivystyshuoneessa 6 ole esitutkintapöytäkirjassa raporttia, josta kuulustelun sisällön voisi yksityiskohtaisesti tarkistaa? Joutuiko raportti tai sen tynkä Joutsenlahden mökille?

Käräjätuomiossa 2012 partiopoliisi Ari Laakkonen kertoo, että tapahtumapaikalla Anneli Auer oli kertonut tekijän tulleen ja myös poistuneen rikotun ikkunan kautta. Lapsi oli seissyt Auerin vieressä tämän kertoessa tapahtuneesta. Samassa käräjätuomiossa Kare Koskinen kertoo kuulustelleensa Amanda Aueria 1. tai 2.12.2006 ja Anneli Aueria 6.12.2006 ja käyneensä Anneli Auerin kanssa yhden kerran Tähtisentien asunnossa asunnon ollessa lukittu ja paikan ollessa poliisin nauhalla eristetty. Koska käynti tapahtui? Missä on ko. käynnin raportti? Mitään ei näy ainakaan esitutkintapöytäkirjassa.

2.12.2006 sairaalassa Anneli Auer kertoi: ”Öö, mä luuli, et se oli sit loppu, mut Amanda kyl sit sano myöhemmi, et hän oli nähny, et ko se mies sielt ikkunast hävis” - - - (Joutsenlahti: ”Joo. Mitä Amanda kerto siitä, että muistatko mitä hän kerto siitä, et se hävis ikkunasta?”) - - - Anneli Auer: ”No hän kerto sen sit vast täällä. Mehän ei siel mittää ehditty puhuu enää sit.”

Auer ehti puhua poliisille jo Tähtisentiellä ”ikkuna-aukosta poistuneesta huppumiehestä” - tytön seistessä äitinsä vieressä.

2.12.2006 ilmoitti poliiseille Satakunnan keskussairaalassa, että tappelu makuuhuoneessa oli loppunut vasta poliisisoiton – ei hätäkeskuspuhelun - aikana. Myös esitutkintapöytäkirjaan on merkitty, että ”yk Laakkonen soitti numeroon ja puhelun alkuvaiheessa Anneli Auerin mukaan makuuhuoneessa vielä tapeltiin”. - - - ”Puhelun loppuvaiheessa Anneli Auerin mielestä tunkeutuja poistui asunnosta”.

Partio 211 oli esitutkintapöytäkirjan mukaan paikalla klo 2:51 (etpk sivu 5). Hätäkeskuspuhelu oli alkanut kello 2:43.22. Hätäkeskuspuhelu kesti yli neljä minuuttia (todellisuudessa lähes kuusi minuuttia, kuten puheluloki osoittaa). Vaikka puhelu olisi kestänyt vain 4:18- 4:20, sen olisi pitänyt päättyä aikaisintaan klo 2:47.39, kuten esitutkintapöytäkirjaan on merkitty. Poliisit olivat siis paikalla viimeistään neljä minuuttia hälytyksen jälkeen – ja välittömästi hätäkeskuspuhelua seuranneen poliisipuhelun jälkeen. Puhelun aikana makuuhuoneessa Anneli Auerin mukaan vielä tapeltiin. Se Anneli Auerin ja tämän kertomusten uskottavuudesta.

Etpk:n mukaan uhrin ruumiinavaus suoritettiin 2.12.2006 oikeuslääkäri HL:n toimesta. Matti Mäkinen kävi jo surmapäivänä, aamuyöllä/aamulla 1.12.2006, ruumishuoneella tutkailemassa ja valokuvaamassa uhrin vammoja. Oliko paikalla muitakin henkilöitä vai tutkailiko Mäkinen ruumista yksin?

Etpk:n mukaan tekninen rikostutkinta (lue: Mäkinen & al.) oli kirjannut, että uhrin pää oli sijainnut n. 15 cm:n etäisyydellä pesuhuoneen ovesta. Ovi olisi siis mahtunut aukeamaan uhrin pään kohdalta n. 15 cm ja kahvapuolelta hieman enemmän Auerin ”pulssinkokeilureissua” ajatellen. Ei kuitenkaan tarpeeksi oviaukosta kurottelua varten - varsinkaan, kun oviaukkoon ei ollut jäänyt Anneli Auerin rinnasta tihkunutta verta tai verisiä sormenjälkiä, vaikka Anneli Auer väitti kyykistelleensä oviaukossa, koskettaneensa miestään, saaneensa verta sormiinsa ja pesseensä kätensä, jotka olivatkin putipuhtaat poliisien saapuessa. Tekninen ”tutkinta” ei havainnut surmayönä pesujälkiä missään. Pesikö Auer kätensä vessanpöntössä tai pihakaivossa? Keittiön veitsitukista puuttunutta veistä poliisi ei havainnut moneen päivään.

Vanhimman lapsen kuulustelu 26.8.2009, kuulustelija: ”Menik sää koskaan sen jälkeen takasin tänne ku sä näit et se tekijä hävis nii menik sää koskaan tän samoille paikkaa vai pysyik sää poissa?” Amanda: ”Mää en muista mää taisin ehkä mennä taisin kävellä mä en muista siin ei tainnu olla niin hirveesti niin mä pystyin väisteleen lasisirpaleita … kattoo lähemmäs iskää sit mä en muista mä en muista mä kattosin tänne mä en menny lähemmäs ku mä tos kohtaan enintään”

Vanhimman lapsen kuulustelu 2009 edelleen, kuulustelija: ”Näik sää koskaan niitten kertojen aikana ko sä kävit eka ja toka ja viel se kolmas vaik sää et käyny lähellä ni näiksää koskaan sitä ovea mikä menee iskän ja äidin makkarista tänne suihkuhuoneeseen?” Amanda: ”Öö Mää luulen et se oli auki.” - - - Kuulustelija: ”…niin oliko tämä suihkuhuoneen ovi missä asennossa? Pystyikö siitä kulkemaan? ”Amanda: ”Must se oli silleen samanlailla auki ihan siit pystyi mitää koskemasta siihen oveen niin käveleen.

Tyttären kertomuksen mukaan Anneli Auer olisi päässyt rauhassa kävelemään avoimesta pesuhuoneen ovesta hypoteettisen ”huppumiehen” lähdön jälkeenkin. Ei olisi tarvinnut edes leikisti kurotella ovenraosta.

Toiseksi vanhin lapsi (poika) isän surmayön kotiintulosta kuulustelussa 17.8.2011: ”…muistan kun se tuli sieltä ja sitte me juostiin sinne halaamaan Jukkaa ku se tuli - - - Sitten se sano, että mennään, että on jo myöhä ja että mennään nukkumaan…”

Anneli Auerin kuulustelu 2.12.2006, Joutsenlahti: ”…te menitte nukkumaan sillon kahdentoista aikaan”. Anneli Auer: ”Niihin aikoihin sitte tai…”. Joutsenlahti: ”Mitäs sen jälkeen tapahtui, mihin, miten, nukuitko hyvin, levollisesti …” Anneli Auer: ”No mää ainaki oon nukkunu ...”

Anneli Auerin kuulustelu 27.8.2009, AA: ”Jukka tuli Turusta myöhään illalla kotiin, muistaakseni kello 23.00 aikaan. Muistaakseni lapset olivat tuolloin jo vuoteissa nukkumassa. Itse olin muistaakseni tuolloin vielä valveilla. Muistaakseni en noussut ylös vuoteesta. Muistaisin, että Jukka kävi vessassa ja tuli sen jälkeen vuoteeseen. Juttelimme Jukan kanssa hetken aikaa, jonka jälkeen aloimme nukkua.”

Anneli Auerin kuulustelu 2.12.1006, AA: ”…meil oli tää meidän nuorin laps oli siin mun vieres ja ei me oikein nukuttuja me oltiin vaan makailemas ja. - - - Ja sitte tota tää nuorin lapsi ni kuuli, et isi tulee kotia, ponkas sieltä sängystä ylös ja juoksi sinne vastaan et: isi, isi - - - Ja sieltä hän sitte tuli ja …hän tais laittaa vielä sit tiskikoneenki päälle, koska meillä on semmone työnjako, et hän hoitaa nää tiskit ja ne oli siel odottamas, tais laittaa tiskikoneenki viel pääle ja tuli sit sinne sänkyyn ja…”

Just. Märkä tiskikone selitetty heti kättelyssä :).

Anneli Auerin kuulustelu 27.9.2009, AA: ”Muistaisin, että Jukka on nukahtanut, mutta itse en ole saanut unen päästä kiinni. Muistaisin pyöriskelleeni vuoteessa kuitenkin jonkin aikaa. Eli aivan heti Jukan vuoteeseen tulon jälkeen en ole ylös noussut."

Touhuilu alkoi vasta tämän jälkeen: etuovesta ulos, takaovesta sisään. Ikkunan rikkomista ovesta kulkemisen ohessa. Vuorotahtia eri voimakkuudella ja erilaisilla välineillä. Välillä hiippailua pesuhuoneeseen, veden lorinaa ja jääkaapin availua, lopuksi soitto hätäkeskukseen ja äänimaailman toistamista pienin muutoksin (tapahtumakuvausten lähde: nuorempien lasten kuulohavainnot etpk-kuulemisissa).

Anneli Auer ei nukkunutkaan levollisesti, vaan nousi ylös pyöriskeltyään sängyssä jonkin aikaa. Pyykkejä pannuhuoneesta hakenut naapuri näki Auer-Lahden perheen asunnon kirkkaasti valaistuna (kaikki pihanpuoleiset ikkunan tytön huonetta lukuun ottamatta) keskellä yötä, mikä oli poikkeuksellista ko. taloudessa. Valot paloivat pari tuntia ennen hätäkeskuspuhelua ja poliisioperaatiota.

9.12.2006 Anneli Auer sanoi kuulustelussa: ”Kun olin puhelimessa, Amanda oli vieressäni ja näytin hänelle, että että rinnastani tulee verta”.

26.8.2009 vanhin tytär kuulustelussa: ”Mä en tiä tai siis mä tiiän et se satutti mun äitii mut mää en tienny sillon millee se satutti äitiinii mää en tiiä koska se satutti sen mut myöhemmin mä sain tietää et johonki tähän - - - Joo sit mä näin vast sairaalassa ku me mentiin kattoo äitii” (kuulustelija: ”Sää et nähny sitä siellä kotona?”) Amanda: pudistaa päätä.

Anneli Auerin kertomukset Jukka S. Lahden kotiintulosta ja muista yksityiskohdista surmayönä muuttuivat jo ensipartion kuulemisessa ja edelleen kerrasta toiseen ja poikkesivat sekä vanhimman että toiseksi vanhimman lapsen kertomuksista. Valehtelija Anneli Auer yrittää hämärryttää ja/tai pysyä tarinassaan, muttei kykene.

Anneli Auerin kuulustelu 11.6.2008, kuulustelija: ”Kuinka mahdollisena pidät, että Jukalla olisi ollut toinen nainen?” Anneli Auer: ”- - - edellä kertomaani parin viikon taukoa seksielämässämme. Tämän vuoksi juuri epäilyni keväällä 2006 heräsi Jukkaa kohtaan. - - - Olen kuitenkin ihmetellyt Jukan pankkiautomaattinostoja, joita oli lähes kuukausittain ja ne olivat tietääkseni muutaman sadan euron luokkaa”.

Kuulustelija Anneli Auerille 2007 (vuosia ennen lsh-epäilyjä): ”Jukka ilmeisesti teki jossain vaiheessa jonkinlaista insesti-tutkimusta, mitä tiedät tästä?” Anneli Auer: ”Jukka ei ole puhunut minulle tällaisesta”.

Ehkä Jukka ei puhunut, koska pelkäsi. Vaimoaan.
Perusasioita Ulvilasta I, II, III, IV ja V.
Viranomaiset ja harrastelijat, ottakaa käsittelyyn mikä tahansa Ulvilan hätäkeskuspuhelun wav-tallenteista, laskekaa virettä esim. 90-92% ja alkakaa tutkia mm. 350-700 Hz:n ja 1900-2400 Hz:n taajuusalueita.
User avatar
-Uta-
Posts: 5925
Joined: Mon Sep 22, 2014 12:55 pm

Re: Ulvilacase

Post by -Uta- »

Kiva, että Jemma on tullut takaisin ! :)

Auer itse on nyt ollut yllättävän hiljaa, mutta uskoisin, ettei Ulvila siltikään ole ihmisiltä mitenkään unohtunut. Ja koska tapaus jäi tavallaan ratkaisemattomaksi, odotellaan ratkaisua, joten luulisi sitä edelleen tutkittavan!
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Ulvilacase

Post by härkä »

Digi Columbo on laittanut minfoon mielenkiintoisen äänitteen.

https://www.sendspace.com/pro/dl/q6f2ga

Huomasin , kun kävin katsomassa kadonneita minfon puolelta.
Jukkako se tuossa viiden euron silmälaseja Nakkilasta hamuaa ? :D
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
User avatar
Frankie
Posts: 808
Joined: Sun May 11, 2014 10:22 pm
Location: Kun lykkää tehtäviä tuonnemmaksi, on se vaara ettei sitten enää koskaan pystykään

Re: Ulvilacase

Post by Frankie »

Tervehdys JEMMA!
Aina miellyttävää lukea hyvin jäsenneltyä faktaa.

DigiColumbon klipit osittain selkeitä, mutta kysymys kuuluu, missä/mistä nämä äänet ovat tulleet häkenauhalle?

Suokaa anteeksi, olen ollut seuraamatta keissiä kotvan aikaa..
"Tilannehan on hyvin kiristynyt ja kun siihen lisätään ydinaseet niin eiköhän tämä koko paska kärähdä ja kohoamme ylöspäin koko saatanan sakki." (Toimittajan kysyessä, uskooko Leskinen ylösnousemukseen)
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Ulvilacase

Post by härkä »

^
Hyvä kysymys.
Kaippa DC on sitä aitoa häkenauhaa veivannut.
DC voisi minusta selittää hieman " kansantajuisemmin ".
Häntä on arvosteltu tästä toimesta niin Auerin tukijoiden , kuin toisinajattelien taholta.
Itse suhtaudun ko. tutkimukseen kyllä avoimesti.

Jotenkin tuosta palautuu mieleen 70 - luvun alku ja c-kasettien päälle äänittäminen.
Nauhatyypistä riippuen , saattoi joskus vanha äänitys kuulua alta , jos päälle oli äänitetty vaikka Boney M:ää. Varsinkin taukopaikoissa tuo oli selkeästi kuultavissa.
Nauhoissa oli eroja tuon suhteen.
Minulla oli noihin aikoihin Philipsin suht hyvä kas.rad. nauhuri , jossa oli sisäänrakennetun mikin lisäksi liitäntä ulkopuoliselle mikille. Saattoi siis puhua nauhalle , tai laulaa vaikka Hoosiannua. :mrgreen:
Vanha äänitetty musa kuului tällöin häilyvänä siellä taustalla.

Mikäli poikaa on uskomista , tulee mankka ja kasetit kyllä esille. Jopa veriset sellaiset.
Saatan olla hakoteillä, koska toisenlaisiakin teoroita on esiintuotu. Koskien siis niiden äänien lähdettä.

Hyvin eriskummallinenhan se nauha on , kaiken kaikkiaan.
https://www.kaleva.fi/uutiset/kulttuuri ... sa/725797/
https://www.youtube.com/watch?v=SYnVYJDxu2Q :lol:
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
Eks-EkstroVertti
Posts: 3083
Joined: Mon Mar 20, 2017 10:45 pm

Re: Ulvilacase

Post by Eks-EkstroVertti »

Vähän vaikeata ollut pohtia asiaa, kun olen myöntänyt itselleni, etten voi olla varma siitä, kuka siellä taustalla huutaa tuuannupannuajokiauttaan, kituutuuauttaanjoannaannupannuun, tuupannukkijoannuapannuannua tms. Siihen kohtaan aina jämähdän... :D Mutta kai se oikeasti tieteellisesti on jotenkin todistettu, että Jukkahan se siellä. Kiinnostaisi silti tietää, että miten. Noin karkeasti sanoen.
Minulla on näköjään kumma taipumus nähdä kaikkea muuta siinä, missä moni näkee seksuaali- tai intohimorikoksen. Ja toisinpäin. :? Olen kuunnellut nauhaa, lukenut yleisimmät litteroinnit niistä myös. Ei olisi ehkä kannattanut lukea niitä. Nyt niitä on vaikea sulkea pois mielestä... Luulisin, ettei mitään taustanauhaa eikä nauhuria ole, mutta äänet tuntuisivat kuitenkin olevan ikään kuin...eh... päällä. No, minä kuulen muutenkin vasemmalla korvalla erilailla kuin oikealla, eli en kuule stereona. :lol:
5 pro viis ja sil´ pläsi puli
Puu elon järvellä veliä
Jori joi Niveat
UiNeet aiEm puheis Isä
yks yö faija Rai s kas Kain kaa
Sepän veli Pieks Mester-
moralla

Luminol
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Ulvilacase

Post by härkä »

https://www.satakunnankansa.fi/a/201190243

Mielipide Kolumnit
Ulvilan surma pitää yhä otteessaan amatööridekkareita – nettikirjasta voi lukea, kuinka Anneli Auerin syyttömyyden todistelusta tuli pakkomielle


Harri Aalto

Lähes 12 vuotta sitten sattunut Ulvilan surma kiehtoo yhä amatööridekkareita. Yhtä tärkeänä kuin murhan selvittämistä joissakin piireissä pidetään edelleen miehensä murhasta kaksi kertaa tuomitun ja kaksi kertaa syytteistä vapautetun Anneli Auerin kohtaloa järjestelmän uhrina.

Virallisesti piste Aueriin kohdistuneille murhaepäilyille pantiin syksyllä 2015, kun korkein oikeus (KKO) hylkäsi kaikki Vaasan hovioikeuden vapauttavasta tuomiosta tehdyt valituslupahakemukset.

Auerin vapautuminen raskaista rikosepäilyistä uutisoitiin mediassa laajasti ja näkyvästi, mutta kaikille se ei riittänyt. Yksi heistä on netin rikosportaali murha.infon nimimerkki Kuolemannaakka, joka on nyt julkaissut nettikirjan Ulvilan surma - Miksi Anneli Auer on syytön?

Noin 300-sivuiseen kirjaan on koottu nimimerkin yksityiskohtainen todisteluketju tapahtumista. Kirjoittajan piiloutuminen nimimerkin taakse ei varsinaisesti lisää hänen väitteidensä luotettavuutta.

Kirjoittajan johtoajatus on se, ettei päivittäismedia koskaan kirjoittanut, miksi Auer oli oikeuden mielestä syytön. Tämä on tietysti täyttä puppua.

Kuten kaikkien aiempienkin oikeusasteiden päätösten, mutta erityisesti lainvoimaisen Vaasan hovioikeuden ratkaisun perustelut eriteltiin julkisessa sanassa hyvin yksityiskohtaisesti. Yhtä kestämätön on väite, ettei puolustuksen näkökantoja esitetty mediassa.

Kun kirjoittaja, itsensä "akateemisesti koulutetuksi keski-ikäiseksi mieheksi" määrittävä nimimerkki, kertoo tutkineensa Ulvilan surmaa "kahdeksan vuoden ajan käytännössä lähes päivittäin", mieleen tulee ajatus pitkälle edenneestä pakkomielteestä. Kirjoittajan itsensä mielestä kyse on harrastuksesta, jonka hän halusi viedä mahdollisimman pitkälle.

Kirjoittajan kantava ajatus on tuttu: kaiken takana on median, poliisin, syyttäjien ja oikeuslaitoksen salaliitto, vapaamuurareita unohtamatta. Anneli Auer oli kirjoittajan mukaan hyvä syyllinen kaikille.

Nettikirja ei ansaitsisi laajempaa julkisuutta, ellei se kertoisi, millaiseen ahdistukseen Ulvilan perhetragedia imaisi ihmisiä.

Kuolemannaakan tapaus on hyvin oireellinen; murhajutusta tuli keskeinen osa elämän sisältöä, vaikka tapaukseen ei ole minkäänlaisia henkilökohtaisia tai edes tapahtumapaikkakuntiin liittyviä siteitä.

Tällainen terveen järjen rajat ylittävä intohimo tuntuu jostakin syystä olevan tyypillistä nimenomaan Ulvilan surman setvimiseen viehättyneiden keskuudessa. Toki poliisin murhatutkintaan liittyi paljon outoja piirteitä, mutta nimenomaan niiden tulisi korostaa, kuinka tärkeää on säilyttää selväpäisyys kaaoksen keskellä.
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
Post Reply