Ulvilacase

Post Reply
User avatar
jemma
Posts: 885
Joined: Mon Sep 30, 2013 11:25 am

Re: Ulvilacase

Post by jemma »

Anneli Auer Veitolan haastattelussa, kun puhe kääntyi lsh-rikostuomioon:

Kuka..., kuka äiti oikeasti tekis sellasta(?).

Esimerkiksi he:

1. http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ghter.html

2. http://www.nbc-2.com/story/19866306/mot ... ting-child

3. http://wkrn.com/2015/05/06/murfreesboro ... -children/

4. http://www.stuff.co.nz/national/8017758 ... -increased

Auer edelleen (samassa haastattelussa):

Lapsiani mä en syytä mistään..., et tää on niinku aikuisten tekemä tää juttu.

Niin on. Lainvoimaisen tuomion perusteella lsh-rikokset ovat Anneli Auerin ja Jens Kukan käsialaa.

”Juttu” on ilmaus, jota Anneli Auer käyttää toistuvasti lsh-rikoksista, joista hänet on tuomittu.

Anneli Auer taitaa olla piinkova psykopaatti: älykkyydeltään tavanomainen, aivotoiminnaltaan ja tunne-elämältään häiriintynyt; manipulointiin, rikollisiin tekoihin ja niiden tarkkaan suunnitteluun motivoitunut ihminen, joka etsii aististimulaatioita ja älyllisiä haasteita. Auerilla saattaa olla voimakkaitakin sisäisiä tunnetiloja (kuten raivoa, ylemmyydentunnetta, mielihyvän, haltioitumisen ja huvittuneisuuden tunteita), muttei empatiakykyä eikä omaatuntoa. Auerin julkiset esiintymiset sekä sairaanhoitohenkilökunnan ja lähipiiriin kuuluvien henkilöiden etp:hen kirjatut lausunnot Auerin outoudesta ja tunnekylmyydestä vahvistavat tätä käsitystä.

Mielestäni avainsana Anneli Auerin kohdalla on motivaatio – ei niinkään älykkyys, lahjakkuus tai taito.

Kuvakaappaus Psychology Today –lehdestä:

Image

Eikä todellakaan ole yksi ja sama, onko Anneli Auer ollut hätäkeskuspuhelun aikana poissa puhelimesta n. minuutin + kaksi sekuntia vai n. minuutin + 90 sekuntia. Televalvontatiedot ja HÄKE-tuloste (kirjallinen todiste nro 136, ks. kohdat 142 -146 hovioikeuden tuomioselosteesta) täytyy julkaista, jotta viranomaiset ja suuri yleisö saisivat lopulta selvyyden hätäkeskuspuhelun pituudesta. Anneli Auerin koppikorvaukset maksetaan veronmaksajien kukkarosta. Veronmaksajilla on oikeus tietää, minkälaisin todistein vapauttava murhatuomio on annettu.

Kertauksena ote syyttäjän valituksesta korkeimpaan oikeuteen (s. 10):

Image
Perusasioita Ulvilasta I, II, III, IV ja V.
Viranomaiset ja harrastelijat, ottakaa käsittelyyn mikä tahansa Ulvilan hätäkeskuspuhelun wav-tallenteista, laskekaa virettä esim. 90-92% ja alkakaa tutkia mm. 350-700 Hz:n ja 1900-2400 Hz:n taajuusalueita.
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Ulvilacase

Post by härkä »

Tapaksia on täälläkin , joissa äiti on ollut osallisena.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Muuramen_pedofiilirinki
Eikun kun telkkariin vaan.
Komea uusi talo oli , missä hyväksikäyttöä tehtiin. Kävin kuvaamassa sen.

On näitä muistaakseni muitakin vastaavia Suomessa. En ole painanut mieleen , koska eivät silleen kiinnosta.
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
User avatar
Frankie
Posts: 809
Joined: Sun May 11, 2014 10:22 pm
Location: Kun lykkää tehtäviä tuonnemmaksi, on se vaara ettei sitten enää koskaan pystykään

Re: Ulvilacase

Post by Frankie »

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201609 ... 2_ul.shtml

Äiti ja tytär menivät naimisiin - nyt uhkaa vankila
Torstai 8.9.2016 klo 18.18
"Tilannehan on hyvin kiristynyt ja kun siihen lisätään ydinaseet niin eiköhän tämä koko paska kärähdä ja kohoamme ylöspäin koko saatanan sakki." (Toimittajan kysyessä, uskooko Leskinen ylösnousemukseen)
User avatar
Frankie
Posts: 809
Joined: Sun May 11, 2014 10:22 pm
Location: Kun lykkää tehtäviä tuonnemmaksi, on se vaara ettei sitten enää koskaan pystykään

Re: Ulvilacase

Post by Frankie »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016090 ... 7_uu.shtml
Anneli Auer pettyi korvauksiin: "Kaukana siitä mitä odotin"
Torstai 8.9.2016 klo 12.03 (päivitetty klo 12.16)
Anneli Auer pohtii ensi viikolla asianajajansa kanssa kanteen nostamisesta käräjäoikeuteen.


Anneli Auer haki valtiolta yli kolmen miljoonan euron korvauksia vankeusajastaan. Valtiokonttori myönsi hänelle hieman yli 540 000 euroa.
Auerin mukaan valtion korvaus jäi melko kauas hänen odotuksistaan.
Auerille maksettavat korvaukset ovat suurimmat, mitä Suomessa on maksettu.
Valtiokonttorin päätöksen mukaan Anneli Auerin kärsimyskorvausten summaksi tuli yhteensä 488 800 euroa.
Valtiokonttorin päätöksen mukaan Anneli Auerin kärsimyskorvausten summaksi tuli yhteensä 488 800 euroa. (JENNI GÄSTGIVAR)
LUE MYÖS
Auerin asianajaja tyytymätön jättikorvauksiin - kanteen nostaminen harkinnassa
Anneli Auer saa valtiolta 545 800 euron korvaukset
Anneli Auer sai tietää eilen, että Valtiokonttori myönsi hänelle 545 800 euron korvaukset.

Auer vaati valtiolta yhteensä yli kolmen miljoonan euron korvauksia.

- Onhan tämäkin jotain, mutta aika kaukana siitä mitä odotin. Todennäköisesti valitamme käräjäoikeuteen, Auer kertoo Iltalehdelle.

Valtiokonttorin päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla, mutta päätökseen tyytymätön voi nostaa kanteen valtiota vastaan käräjäoikeudessa.

Auer ei ole vielä ehtinyt lukea Valtiokonttorin päätöksen perusteluja. Hän tapaa ensi viikolla asianajajansa Juha Mannerin, jonka kanssa hän käy läpi päätöstä. Sen jälkeen he myös päättävät mahdollisen kanteen nostamisesta.

Suuret vaatimukset

Auer jätti korvausvaatimuksensa Valtiokonttorille toukokuussa.

Hän vaati korvausta kärsimyksestä 2 500 euroa päivältä. Auer kertoi hakemuksessaan olleensa murhajutun takia vapautensa menettäneenä yhteensä 1 048 päivää, joten vaatimus kärsimyksestä oli yhteensä 2 620 000 euroa.

Lisäksi Auer vaati korvausta yritystoimintaansa liittyvästä tulojen vähentymisestä yhteensä 400 000 euroa.

Yhteensä hän vaati kärsimyskorvaus- ja tulojen vähentymiskorvausta 3 020 000 euroa.

800 vuorokaudelta

Vaikka Valtiokonttorin korvaus jää kauas Auerin vaatimuksista, on se silti suurin korvaus, mitä Suomessa on maksettu.

Valtiokonttorin päätöksen mukaan Auerin kärsimyskorvausten summaksi tuli yhteensä 488 800 euroa.

Valtiokonttori katsoi Auerin vapaudenmenetyksen murhasyytejutussa kestäneen yhteensä 611 vuorokautta. Hänelle myönnettiin 800 euron korvaus jokaiselta vuorokaudelta.

Valtiokonttorin vakiintunut korvaus vapaudenmenetyksestä on tavallisesti 120 euroa vuorokaudelta.

Lisäksi Auerille myönnettiin 57 000 euron korvaus tulojen vähentymisestä. Näin ollen Auerille maksetaan korvauksia yhteensä 545 800 euroa.

Aueria ennen suurin vaadittu korvaus oli peräisin Bodomin kolmoismurhasta syytetyltä Nils Gustafssonilta.

Hän vaati 137 000 euroa korvauksia, koska hän oli vapautensa menettäneenä kaksi kuukautta. Sen jälkeen hän oli vielä puolisen vuotta matkustuskiellossa.

Valtiokonttori maksoi Gustafssonille vapaudenmenetyksestä 44 900 euroa. Näin ollen korvaus yhtä vankipäivää kohden oli yli 700 euroa.

Yhtenäiset kriteerit

Valtiokonttori katsoi, että kohtuullinen korvaus Auerille on 800 euroa vuorokaudessa. Päätöstä perusteltiin vapaudenmenetysajan pituudella, epäillyn teon törkeydellä ja teosta odotettavissa olevan rangaistuksen pituudella.

Valtiokonttori huomautti myös, että korvauksen saajia tulee kohdella yhdenvertaisesti ja korvausten määrien täytyy noudattaa yhtenäistä käytäntöä ja kriteerejä.

- Korvauksen tulee olla järkevässä suhteessa vallitsevaan käytäntöön, kirjoitetaan päätöksessä.

Auer perusteli korkeaa korvausvaatimustaan muun muassa murhajutun poikkeuksellisen suurella julkisuudella. Valtiokonttorin mukaan korvausta voidaan maksaa vain vapaudenmenetyksestä johtuneesta kärsimyksestä.

- Pelkästään rikosasian käsittely julkisuudessa ei oikeuta korvaukseen, päätöksessä todetaan.

Auer vaati 40 000 euroa korvauksia myös asuntonsa vuokrista, jotka hän joutui maksamaan vankeusaikanaan.

Valtiokonttorin mukaan vuokraa ei korvata erikseen.

- Se, että vangittu ei voi käyttää vuokraamaansa asuntoa, on luonnostaan sellainen olosuhde ja seikka, joka kuuluu vapaudenmenetyksestä maksettavaan kärsimyskorvaukseen, päätöksessä sanotaan.

TIIA PALMÉN
[email protected]
Nyyh.
"Tilannehan on hyvin kiristynyt ja kun siihen lisätään ydinaseet niin eiköhän tämä koko paska kärähdä ja kohoamme ylöspäin koko saatanan sakki." (Toimittajan kysyessä, uskooko Leskinen ylösnousemukseen)
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: Ulvilacase

Post by Tara »

Valkopesukampanja käynnissä ympäri mediaa ja nettiä.
Puhdasta tulee.
Image
-----------------
http://www.mtv.fi/enbuskeveitolasalminen
2.9.2016

Vastaus Veitolalle MTV3:ssa kysymykseen (ihmiset ovat kautta vuosien kummastelleet Auerin rauhallisuutta ja tyyneyttä, ihmiset pitävät sitä hyvin outona, monellakin tapaa ja aika raskauttavasti.. jne):

-Öh, no siis mähän olen rauhallinen ihminen. Mä en itse koe et siinä on mitään pahaa et mä oon rauhallinen. Sen takia Jukka minusta tykkäskin, just sen takia, et mä oon tämmönen rauhallinen ja hiljanen, et Jukkahan kehu mua siitä. Mun mielestä se on jotenki taas on tosi outoa ja ihmeellistä, et minkä takia täst on tullu jonkun mielestä tosi outo juttu...( kohdassa 2:30 - 3:00)

Syksyllä 2009 kuulustelussa (ns tunnustuskuulustelut):.. minulla on tapana heitellä esineitä suuttuessani..(kertoi mm heittäneensä kirjaston kirjat lattialle, koska JL oli sanonut, ettei niitä kannata uusia, kun ei Auer niitä kuitenkaan lue.. (Auerin kertomuksia erimielisyyksien aiheista surman edellä..Tosin peruttuaan tunnustuksensa, hän väitti poliisin aivopesseen hänet, syöttäneen hänelle yhtä ja toista..)
-----------------

Vastaus Veitolan kysymykseen onko haastateltua 'halattu' viime aikoina:
- On mua halattu, eilen.
Imagehttp://picasion.com/


Kaikki olis iha hyvin muuten, mut ku jäi toi kaks ja puol miljoonaa viel saamatta, nii oon kyllä vähä pettyny... et täst sit jatketaa.

Jäi toi mainekin viel ennalleen, et seki täs..
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
User avatar
Rinde
Posts: 912
Joined: Thu Aug 08, 2013 10:58 am

Re: Ulvilacase

Post by Rinde »

Sanoisin, että korvausasian vieminen käräjäoikeuteen ei kannata. Ajan ja rahan hukkaa.

Ulospäin tyynet ja rauhalliset ihmiset ne vasta sitä myrkkyä sisällään kantaa. Aikansa kun säilövät niin ei tarvitse vekaran kuin maitolasi kaataa, niin jo laukeaa riehaannus.

Kirjaston kirjat riidan syynä? On siinä aihetta tosiaan.
There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. Frank Zappa.
User avatar
Frankie
Posts: 809
Joined: Sun May 11, 2014 10:22 pm
Location: Kun lykkää tehtäviä tuonnemmaksi, on se vaara ettei sitten enää koskaan pystykään

Re: Ulvilacase

Post by Frankie »

Naapurissa
Pieni liekki kirjoitti:
""X.X. taitaa olla piinkova psykopaatti: älykkyydeltään tavanomainen, aivotoiminnaltaan ja tunne-elämältään häiriintynyt; manipulointiin, rikollisiin tekoihin ja niiden tarkkaan suunnitteluun motivoitunut ihminen, joka etsii aististimulaatioita ja älyllisiä haasteita. X.X.:llä saattaa olla voimakkaitakin sisäisiä tunnetiloja (kuten raivoa, ylemmyydentunnetta, mielihyvän, haltioitumisen ja huvittuneisuuden tunteita), muttei empatiakykyä eikä omaatuntoa. X.X.:n julkiset esiintymiset sekä sairaanhoitohenkilökunnan ja lähipiiriin kuuluvien henkilöiden etp:hen kirjatut lausunnot X.X.:n outoudesta ja tunnekylmyydestä vahvistavat tätä käsitystä.""


Ihan vaan Hejacin ylläpidolle tiedoksi, että ylläoleva palstaltanne lainattu teksti sisältää törkeää kunnianloukkausta ja törkeitä valheita. Se, että jollain ihmisellä on vääristyneet käsitykset ja inho jotain toista ihmistä kohtaan, ei oikeuta julkisilla keskustelupalstoilla tapahtuviin rikkomuksiin/rikoksiin tätä toista ihmistä kohtaan. Some-moderaattoreilla on vastuu puuttua tällaiseen epätoivottavaan toimintaan ja lopettaa se alkuunsa. Jos ylläpidolta puuttuu kyky toimia oikein, niin tilalle on vaihdettava sellaiset henkilöt, joilta moderointi onnistuu.
alleviivaukset Frankie

Ihan vaan PikkuPääLiekille tiedoksi, huomannet alleviivatut kohdat ja osannet äidinkielen, samaa tyyliä käyttää idolisi X.X
(vi**u sä oot idiootti)
Last edited by Frankie on Fri Sep 09, 2016 2:00 pm, edited 2 times in total.
"Tilannehan on hyvin kiristynyt ja kun siihen lisätään ydinaseet niin eiköhän tämä koko paska kärähdä ja kohoamme ylöspäin koko saatanan sakki." (Toimittajan kysyessä, uskooko Leskinen ylösnousemukseen)
User avatar
jemma
Posts: 885
Joined: Mon Sep 30, 2013 11:25 am

Re: Ulvilacase

Post by jemma »

Nimimerkki ”Xerxes” naapuripalstalla:

Image

"Xerxes" unohti kirjoittaa:

"Anneli Auerin ja Jens Kukan lsh-rikoksissa hovioikeuden kanta on lainvoimainen totuus. KKO on siunannut tämän totuuden."

Hätäkeskuspuhelun pituudesta ei saada selvyyttä ennen kuin joku on tarkistanut (ja julkistanut) surmayön televalvontatiedot ja HÄKE-tulosteen (kirjallinen todiste nro 136) ja kuullut surmayönä vuorossa ollutta hätäkeskusvirkailijaa.

Kuvakaappaus Anneli Auer kirjoittaa -blogin kommenteista:

Image

Taitaa olla tämä ”kahden sekunnin tauko” jokseenkin kuuma peruna myös murhaleskelle itselleen.
  • Anneli "Jukka tykkäs musta, koska mä olin rauhallinen" Auerin kootut lausumat vuoden 2009 tunnustuskertomuksista: niistä, joiden Auer väitti syntyneen yksinomaan siitä ”poliisien hänelle syöttämästä valheesta, jonka mukaan rikospaikalla ei voinut olla ketään ulkopuolista”, (etp):
minulla on tapana heitellä esineitä, kun olen todella suuttunut
- - -
Olen jonkin ajan kuluttua noussut vuoteesta ja lähtenyt keittiöön purkamaan kiukkuani.
- - -
Olin tässä kohtaa Jukalle hyvin vihainen ja huusin hänelle mm. Amandan huonosta kohtelusta.
- - -
olen kysynyt Amandalta, kumman luo hän muuttaisi asumaan, jos minä ja Jukka eroaisimme.
- - -
Jukka on tullu perässäni ja riitely on edelleen jatkunut.
- - -
muistan olleeni meidän sängyllä ja Jukka on minulle raivoissaan ja huutaa, että nyt Annu rauhoitut.
- - -
olen joskus suuttunut Jukalle ja huutanut hänelle, mutta Jukka ei ole koskaan suuttunut minulle tuolla tavoin
- - -
Jukka vähätteli mm. sitä, että ylläpidin nettisivustojani
- - -
Haluan toisaalta auttaa varsinkin Amandaa, ettei hän tuntisi syyllisyyttä Jukan kuoleman vuoksi.
- - -
01.12.2006 kovaa riitaa ja olen todennäköisesti saanut hysteerisen kohtauksen
- - -
lopputulos on ollut se, että olen surmannut Jukan.
- - -
Kyseisestä vasarasta on toinen ns. vääntösakara lyhyempi ja toinen pidempi. - - - Vasara on teon jälkeen jäänyt asuntoon ja se on sieltä muuttofirman kautta kulkeutunut Turkuun
- - -
Kysyttäessä, olen pessyt vasaran puhtaaksi lyöntien jälkeen, vastaan, että muistan
- - -
ikkuna on ehkä ensimmäisen kerran rikkoutunut, kun olen mahdollisesti yrittänyt heittää Jukkaa jollakin
- - -
Veitsi on ollut meillä todennäköisesti jossakin keittiön laatikoissa.
- - -
Kysyttäessä vastaan, etten muista varmuudella sitä, olenko pessyt edellä olevan vasaran samalla kertaa kun olen pessyt käteni.
- - -
minä olen ehkä availlut keittiön vetolaatikostoa, jossa säilytettiin veitsiä.
- - -
keittiössä oli ainoa tilanne, jossa Jukka kävi minuun kiinni
- - -
Minun ja Jukan riita on alkanut Jukan kotiin tulon jälkeen eli jonkun verran puolenyön jälkeen
- - -
muistan, että Jukka seisoi makuuhuoneessa uhkaavan näköisenä ja huusi minulle nyt lopetat Annu tai nyt se on loppu Annu

  • Amanda Auer 7.12.2006 (etp):
Erotin kuitenkin että siinä oli isä ja äiti. Valohimmentimen kohdalta näkee koko makuuhuoneen tilan. Olin siinä ihan vähän aikaa ja sen jälkeen menin omaan huoneeseeni ja jätin huoneen oven auki. Omassa huoneessani ei ollut valoja päällä.
- - -
Olin huoneessani vähän aikaa tai aika kauan aikaa ja menin uudestaan katsomaan. En oikein kuullut mitään ääniä sinä aikana kun olin omassa huoneessani.
- - -
Kun menin toisen kerran katsomaan siihen samaan paikkaan, näin iskän makaavan lattialla vatsallaan. En muista missä äiti oli. Äiti ei ollut iskän vieressä. Näin iskässä ja siinä lattialla paljon verta. Iskä oli siinä vatsallaan ja hänen pää osoitti sinne saunan ovelle päin. En nähnyt ketää muita ihmisiä siinä iskän lähellä.


Hätäkeskuspuhelu, johon vanhin tytär otti osaa ja jonka pituus oli (televalvontatietojen ja HÄKE-tulosteen mukaan) 5 min 51 s (sisältäen NiceLog-tallenteelle taltioitumattoman 1 min 31 sekunnin tauon, jonka aikaisia tapahtumia kukaan ei tiedä), sijoittui tytön 7.12.2006 antamassa lausunnossa kohtaan ”kun olin omassa huoneessani vähän aikaa tai aika kauan aikaa enkä oikein kuullut mitään ääniä”. Aika erikoista, ettei tyttö maininnut mitään hätäkeskuspuhelusta eikä tiennyt äitinsä sijaintia palatessaan huoneestaan takkahuoneen rajalle. Isä makasi tuolloin liikkumattomana vatsallaan, samassa asennossa kuin viimeiselläkin käynnillä.

Uhrin sisaren (P.T.) todistuksia(etp):

Image

Image

Image

Image

Amanda Auer 2009 (etp):

Image

Image

Image

Sanottiin, että oli kuulunut sitä ääntä ja oli juostu.
Perusasioita Ulvilasta I, II, III, IV ja V.
Viranomaiset ja harrastelijat, ottakaa käsittelyyn mikä tahansa Ulvilan hätäkeskuspuhelun wav-tallenteista, laskekaa virettä esim. 90-92% ja alkakaa tutkia mm. 350-700 Hz:n ja 1900-2400 Hz:n taajuusalueita.
User avatar
Frankie
Posts: 809
Joined: Sun May 11, 2014 10:22 pm
Location: Kun lykkää tehtäviä tuonnemmaksi, on se vaara ettei sitten enää koskaan pystykään

Re: Ulvilacase

Post by Frankie »

http://www.satakunnankansa.fi/paakirjoi ... rvauksiin/
Verkkouutisoinnin aikakaudella julkisuus ei ole enää korotusautomaatti.
Harri Aalto
Ulvilan surmaan syyttömäksi todetun Anneli Auerin valtiolta saamat runsaan 500 000 euron kokonaiskorvaukset ovat osoitus siitä, että Suomen oikeusjärjestelmä toimii. Kun syyte lainvoimaisesti hylätään, rikoksesta epäiltynä pidätetyllä tai vangitulla on lain mukaan oikeus saada valtiolta korvaus. Tämä on tärkeä oikeusperiaate, jonka merkitys on suurempi kuin kiistely korvausten tasosta.
Kitsaana korvausten maksajana yleisesti tunnetun Valtiokonttorin Auerille myöntämät korvaukset kärsimyksestä ja ansionmenetyksestä ovat suurimmat, mitä Suomessa on koskaan maksettu rikokseen syyttömäksi osoittautuneelle henkilölle.

Valtio maksaa Auerille ennätykselliset 800 euroa jokaiselta vuorokaudelta, jonka hän vietti telkien takana. Valtiokonttorin vakiotaksa on ollut 120 euroa vuorokaudelta. Kärsimyskorvaus on kuitenkin vain noin kolmannes Auerin vaatimasta 2 500 euron korvauksesta vuorokaudelta.

Auerin alkuperäinen korvausvaatimus oli peräti noin 3 miljoonaa euroa, josta kärsimyskorvausten osuus oli 2,62 miljoonaa ja ansionmenetyksen 400 000 euroa. Kun kärsimyskorvaus oli lopulta 488 000 ja veronalainen korvaus menetetyistä ansioista 57 000 euroa, on melko varmaa, ettei Auer tyydy tähän.

Aueria vuosien ajan oikeustaisteluissa puolustanut asianajaja
Juha Manner
arvioikin tuoreeltaan päämiehelleen maksettavat korvaukset liian pieniksi. Ensi viikolla kuulemme, jatkuuko korvausvaatimusten käsittely käräjäoikeudessa nostettavalla kanteella.

Korvausratkaisun ehkä mielenkiintoisin peruste liittyy tapaan, jolla Valtiokonttori arvioi tapaus Auerin saaman valtavan julkisuuden merkitystä korvausten tasoon. Korkein oikeus (KKO) arvio 1990-luvun ennakkoratkaisuissaan, että epäillyn pidätyksen ja vangitsemisen huomiota herättävä käsittely tiedotusvälineissä korottaa merkittävästi vahingonkorvauksia.

Valtiokonttori panee kuitenkin painoa oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen selvitykselle, johon perustuu Helsingin hovi- oikeuden tuore tuomio tältä kesältä. Sen mukaan vapaudenmenetyksen julkisuutta nykymediassa ei voida pitää korvauksia merkittävästi korottavana seikkana, koska nettiuutisoinnin aikakaudella monet rikosepäilyä ja -tutkintaa koskevat asiat, kuten vangitsemiset, tulevat julki aiempaa nopeammin ja huomattavasti laajemmin.

Kommentoi pääkirjoitusta: Julkaisemme lukijoiden kommentteja mielipideaukeamalla. Sähköpostit: [email protected]. Kirjeet: Satakunnan Kansa / mielipiteet, PL 58, 28101 Pori
Auerin alkuperäinen korvausvaatimus oli peräti noin 3 miljoonaa euroa.
Kun korvaus oli lopulta 517 300 euroa, on melko varmaa, ettei Auer tyydy tähän.
"Tilannehan on hyvin kiristynyt ja kun siihen lisätään ydinaseet niin eiköhän tämä koko paska kärähdä ja kohoamme ylöspäin koko saatanan sakki." (Toimittajan kysyessä, uskooko Leskinen ylösnousemukseen)
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: Ulvilacase

Post by Tara »

..kommenttia ja jatkoa teemalle 'mother sexual abuser': jemman postaukseen:
jemma wrote:Anneli Auer Veitolan haastattelussa, kun puhe kääntyi lsh-rikostuomioon:

Kuka..., kuka äiti oikeasti tekis sellasta(?).

Esimerkiksi he:

1. http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ghter.html

2. http://www.nbc-2.com/story/19866306/mot ... ting-child

3. http://wkrn.com/2015/05/06/murfreesboro ... -children/

4. http://www.stuff.co.nz/national/8017758 ... -increased

Auer edelleen (samassa haastattelussa):

Lapsiani mä en syytä mistään..., et tää on niinku aikuisten tekemä tää juttu.

Niin on. Lainvoimaisen tuomion perusteella lsh-rikokset ovat Anneli Auerin ja Jens Kukan käsialaa.

”Juttu” on ilmaus, jota Anneli Auer käyttää toistuvasti lsh-rikoksista, joista hänet on tuomittu.


Tuo 'juttu' ilmaisu pisti korvaan minuakin.

Päämies naapurissa:
(Veitolan kysymykseen onko Auer tehnyt seksuaalirikoset, joista on olemassa lainvoimainen tuomio):
.

– Oikeasti en ole. Kuka äiti oikeasti tekisi sellaista? Sellaisia äitejä, jotka ovat seksuaalisesti kiinnostuneita omista lapsistaan ei ole, Auer sanoi.
Sanoiko tosiaan noin?

Olen muistavinani, että Auer sanoi apu-lehden haastattelussa syksyllä 2011 (paperilehdessä, jonka päivämäärää en muista varmasti, mutta seksuaalirikosepäilystä ei julkisuudessa vielä ollut tietoa, vain tuo 'etukäteisvihjaus' lasten kertomuksiin liittyen Auerilta itseltään), että äiti insestin tekijänä on ''todella harvinainen'' (tjv, mutta ei kuitenkaan kiistänyt etteikö ilmiötä 'äiti lapsensa hyväksikäyttäjänä' olisi olemassa. Lisäys: ilmiön harvinaisuuteen AA vetoaa apu-lehdessä 8.3.2012: ''Auer kertoo tilastoista, joiden mukaan naiset ovat syyllistyneet erittäin harvoin lasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön..''

Netistä löytää vaivatta asiasta aika toisenlaista tietoa:
tässä vain pintaraapaisu:
Valtaosa lapsen seksuaalisista hyväksikäyttötapauksista tapahtuu perheen sisällä. Lasta seksuaalisesti hyväksikäyttäjä voi olla isä, äiti, isäpuoli, äitipuoli, veli, sisko tai muu tuttu perheyhteisössä.Nykytiedon mukaan hyväksikäyttäjät eivät erotu selkeästi omaksi ryhmäkseen. He eivät erotu psyykkisten ongelmien määrän, koulutuksen, ammatin, tulojen tai useimpien persoonallisten ominaisuuksien suhteen merkittävästi ei - hyväksikäyttäjistä. Kun insestiä epäillään tai se paljastuu, siihen liittyy suuri määrä salailua, kieltämistä ja torjuntaa sekä lähipiirissä että sen kanssa työskentelevissä tahoissa. Insesti-perheen hoito on hyvin pitkällistä.
http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/nn:305

Elina Mäenpää-Reenkola - Naisen viha, kosto ja syyllisyys
- Ammattinimike: psykoterapeutti VET, psykoanalyytikko IPA-

....Äiti voi ylisuojella lasta mutta myös olla
suojelematta lasta lainkaan. Äiti voi käyttää valtaansa rajattomasti ja rauhassa
kenenkään siihen yleensä puuttumatta.
Äitiä ihannoidaan ja toisaalta äidin merkitystä mitätöidään, tai äitiä pidetään syypäänä
kaikkiin ongelmiimme. Äidin vallan ja merkityksen eri puolia ei yleensä tarkastella
avoimesti. Siksi on vaikea uskoa, että myös äidit saattavat pahoinpidellä lapsiaan ja
syyllistyä insestiin, niin kuin brittiläinen psykiatri Estela Welldon (1988) on havainnut.
Äitien insesti on huomaamattomampaa kuin isien. Äidit voivat kietoa lapsen
ruumiilliseen läheisyyteen, esimerkiksi nukkua isojen jo puberteetissa olevien lastensa
vieressä. Tämä voi olla lapselle viettelevää ja kiihottavaa....jne
http://www.tulevaisuudenystavat.fi/KP/K ... enkola.pdf
muutama esimerkki lisää tuossa:
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Post Reply