Ulvilacase

Post Reply
Corazzon
Posts: 32
Joined: Wed Jan 27, 2016 11:01 pm

Re: Ulvilacase

Post by Corazzon »

Joku valehtelee, ja moni on uskonut näihin alati muuttuviin "totuuksiin". Monta eri tapaa "huppiksen" kohtaamisessakin löytyy. Mikä niistä onkaan totta, vai onko mikään? Jos on monta yötä valvonut, ei ehkä tiedä itsekään.
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: Ulvilacase

Post by Tara »

Kaikista murhayön yksityiskohdista on lukuisia eri versioita, Auerin, tytön, pojan kertomukset eri vuosilta, sekä Mäkisen 'tapahtumakuvaukset verijälkien perusteella - Mäkinen selvästikin pitää itseään tapahtumien (esim murhaajan sisääntulo ja Jukka Lahden saamien iskujen ajallinen järjestys) osalta Aueriakin vakuuttavampana asiantuntijana (..''mä olin paikalla kun Auer sairaalassa kertoi tapahtumia. Eihän se ole niitä muistanut oikein, siin oli monta kertaa, että 'muistaakseni', mutta mää luen kaikki verijäljistä mitä siel on tapahtunu. Mää en näe missään pienintäkään ristiriitaa. Jos ei Auerin kertomukset sovi siihen mitä mää näen verijäljistä, niin mä en pidä sillä mitään väliä'').

Mäkisen teorioita on kannattanut voimallisimmin tm sekä naakka (3D-kuvataiturointien sekä Mäkisen ottamien, huolella valikoitujen ruumishuonekuvien tuella).

Lisäksi tulevat ne kertomukset, joita Auerin sekä Jukka Lahden sukulaiset ovat kertoneet kuulleensa Auerilta tai tytöltä sairaalahuoneessa. Nämäkin ovat keskenään ristiriitaisia.

Mäkinen ei mielestään näe missään mitään ristiriitaa, vaikka hänen johtopäätöksensä ovat todella utopistisia!

Palautetaanpa mieleen Auerin yhdeksän vuoden takainen kertomus, joka kuultiin Satakunnan sairaalassa 2.12.2006:
...Ja lasinpaloja lentelee ja sit jossain vaihees mä tajusin, et tääl oikein kunnol lentelee, joten suojasin kasvojaki ettei silmii lennä sitä, et sitä niinko pitkälle lensi niit lasinpalasii sielt
(JJ: Joo,o.') ...
vieläki ihmetteli, et mitä ihmettää tää nyt on. Ja sit tota mul on o sellanen mielikuva, et Jukka oli siin lattialla, lähempänä ovea, ja Jukka sano siin kohtaa jotai, mitä mä en nyt millään muista mitä se sano. Mut voi olla, et se oli jolku tämmöne et 'mitä hittoa' tai jotain tämmöstä.
(JJ: 'Joo,o.')
Jotain se sano siinä, mitä mä en muista. Ja sit määki niinko tajusi, et sieltä oli joku tulossa sisälle.
(JJ: 'Miten se oli tulossa sisälle, mitä muistikuvia sinulla on tästä asiasta?')
Mulla on semmone muistikuva, et se niinko se ikkuna-aukko se täyttyy jostai mikä tulee sielt sisälle, ja mä tajusi et se o ihmine ...
(JJ: 'Tuleeks valot?') epäselvä, puhuu päälle...litteroijan merkintä)
...Öö (A miettii), sit mä tässä mietinki, et mis vaihees ne valot tuli, et ehtiks se Jukka laittaa ne sinne. Ko siel o semmone niinko himmennin, mist pyöritetää.. Se o heti siin ove vasemmalla puolella.
(JJ: 'Joo,o')
Tai sit meil ei iha pilkkopimeää ko siel niit katuvaloja ja muita, ni voi olla, et siitäki sen verra .. (JJ: 'Heijastu sit jostain')
...ni. Mut semmost kuitenkin mul o semmone mielikuva, et aika semmost pimeetä siin oli, mut mä tajusi, et joku tuli, ja se kävi sitte Jukan kimppuu ja siin oli jotain tappeluu. Mä en nyt ihan jälkeenpäin enää muista, näiks mä mä tai tajusiks mä sen, et sil o joku ase siinä vai onks se ihan tavallista mäiskintää. Mut sit kuitenki mä tein jotain, jotain tota noi, sitäkään mä en muista mitä tein, jollai taval mä menin siihe väliin, meniks mä tönäisemään tai revinks mä tai jotai. Ja sit tää mies iski mua sitten veitsellä tähä, minkä mä tunsi et sattui. Ja sit mä varmaa koiti kädellä, et se oli märkä ja sielt rupes verta tulemaan ja sit mä tajusin, et täs on nyt paha kyseessä. Ja tota, mul o sellane mielikuva, et mä oli joko siinä sängyssä tai sängyn vieres, ja mä olisi loikannu siitä mis on se arkku, et mä olisi loikannu siit yli ja juossu pakoo.
( JJ: 'Joo,o. Mites tota, öö ö, siinä kohtaa, ko tää mies, miten, miten oli asetelmat siinä, ko muistat et olit sängyssä, ni oliko Jukka siinä sängyn vieressä tai missä tää, miten oli takan edessä tää, miten..)
Mun mielestä siinä vaiheessa ko mä lähdi .. pois niin ne ei ollu vielä siin kohtaa mihi Jukka jäi, siihe kylpyhuoneen oven etee vaan ne oli niinko lähempänä takkaa ja se mist hän tuli sisälle siin kohtaa. Ja mä sit jostai, mul o mielikuva, et mä olis sit niinko oven ja sen välist loikannu. Ja oisko siin jotain lasinpaloi jalanpohjas hiuka tuntunu, mut ei sit siin kohtaa kauheest jääny miettimään, et mist täst nyt juoksee pakoon.
(JJ: 'Joo,o') Ja sit tota noi ni, mää siin vaihees tää mun vanhin tytär oli hereillä, hän oli siel eteisessä. Ni mä sanoin, et tääl on joku tappaja, et juoskaa äkkiä ulos, mut ei ne kyl mihinkää menneet ja sit sen jälkeen mä tota soitin sinne 112.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 84#p386984
Nuokin kannattaa ehkä vilkaista: mäiskinnän ja tappelun äänien kuvausta 2.12.2006:

20 Touko 2010, 08:15
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 62#p315562


-------

Joitain otteita Mäkinen käräjillä (2. kierros) sekä hovissa antamista todistuksista, 2013 - 2014:
Mäkinen - Valkama
Mäkinen:..mutta totaa, jos nyt oletetaan , et Lahti on siinä vaiheessa ollut siinä oven takana, kun verho on pudonnut. Sen jälkeen hän ei ole enää siinä voinut olla, koska sen jälkeen on tullut niin pal lasia, et siinä ei paljaalla iholla voi olla, koska siinä on silmät ja iho vaarassa. Eli sen jälkeen kun verho on pudonnut, niin sen jälkeen olisi ehkä sieltä saanut ne iskut päähänsä..
Valkama:..joo-o..

Mäkinen:..ja sitten menny pois . Ja sitten olis vielä jatkettu ikkunan rikkomista ja sitten kun tekijä on tullut sisään, niin Lahti on tointunu ja menny vastaan. Tämä sopis vielä..

Valkama:.. eli kun tekijä on sisällä, niin Lahti on siis, hän olisi kerinnyt jo makaamaan siinä sängyllä, noussut ylös ja mennyt
tekijää vastaan?

Mäkinen: Esimerkiks.

Valkama: Tämä ei nappaa ollenkaan Anneli Auerin kertomukseen.

Mäkinen: No en mä sillä pidä vällii. Jäljet sanoo niin.

Valkama: Juu, jaaha, selvä.

Mäkinen: Aina kun mää olen tutkinut jotain, niin mää tutkin jäljet ..

Valkama: Te äsken..

Mäkinen: ..ja tota ihmisten kertomukset tulee sitten vasta jälkikäteen.

Valkama: Te sanoitte äsken, että Anneli Auerin ja lasten kaikki kertomukset sopii näihin jälkiin. Ei tämä nyt ainakaan sovi.

Mäkinen: No ei siinä ainakaan mitään ristiriitaa ole.

Valkama: njoo... Anneli Auer on kertonut, että kun ruvettiin rikkomaan ikkunaa, niin Jukka Lahti tuli siihen oven eteen, oven ja takan väliin ja tekijä tuli sisälle, ja siinä alkoi heidän välinen taistelu.

Mäkinen: Yy-ymm, varmastikkin.

Valkama: Anneli Auer oli siinä välissä ja meni siitä välistä jostakin pois, niin ei tämä teidän kuvio, että siinä olisi välillä lyöty päähän ja Jukka Lahti olisi mennyt takaisin makaamaan sinne sänkylle, vuotamaan verta. Kyllä Anneli Auer sen olisi osannut kertoa. Kyllä hänen on täytynyt olla silloin vielä paikalla. Koska jos tekijä on vielä oven ulkopuolella ..

Mäkinen: Nii, noh, mää kuulin sen kertomuksen (Satakunnan sairaalassa) ja minusta se ei ollut kauheen tarkka kokonaan vaan siin oli et muistaakseni, ja miten se kävi ja jotain hän hyppäs ja sillai. Ei hän muistanut sitä ihan tarkkaan sillonkaan ensimmäisellä kerralla. Mut et tämä nyt vaikuttas näitten jälkien mukaan sopivan tähän kaikki vaan.
45:20


Äänessä Mäkinen ja Manner:

Manner: (puhuu kuvista nr 12 ja 13) Takaraivossa oli kaksi jälkeä, jotka olivat rikkoneet päänahan, mutta eivät olleet vahingoittaneet kalloa (katsoivat kuvia liitteestä 1, kuvia 37 ja 38, joissa näkyy sänky ja Jukka Lahtea osittain), onko näistä tehty tekninen tai siis tehty jotain johtopäätöksiä?

Mäkinen: Vois olla! Siinä asennossa, missä Lahti löyty, on tehty kaksi viimeistä kuolettavaa iskua, jotka verijälkitutkijakin pystyy helposti toteamaan niistä roiskeista, jotka on lähtenyt seinälle . Niistä pystytään sanomaan, että se on tapahtunut tismalleen siinä. Siinä kohtaa kuitenkin on ollut äärimmäisen vaikea kopsautta takaraivoon taikka päälaelle, niitä (iskuja) jotka siihen on tullut, todennäköisesti tästä samasta työkalusta. Mää voisin kuvitella.. hm.. sanotaan päätellä ..28:20...että Lahti olis saattanut olla siinä verhon takana silloin kun verho putoaa, ja olisi voinut saada sieltä ikkunan läpi kaksi tälliä päälakeen. Ne sopis hyvin sillon siihen annettavaks. Koska sen jälkeen, kun puukkoa on alettu käyttään, se on otettu vasta siellä lopuksi käyttöön, tuskin sitä olisi siinä kesken vaihdettu. Silloin nämä haavat, jotka on siellä päälaella, niin niitten olisi täytynyt tulla ennen sitä puukotusvaihetta. Se sopisi hyvin niin, että ne olisi tuleet sieltä ikkunasta ne pari kopsausta.
Ja tota semmoset lyönnit, vaikkei ne kalloa oo rikkonutkaan, aiheuttaa joka tapauksessa paljon verenvuotoa ja sekavuuttaa tai tajuttomutta. Voisin ajatella, että Lahti olis ne saatuaan mennyt makaamaan siihen sängylle, koska sängylle on sit tullu paljon verta, päälaelta sitä tulee tosi paljon, ja sitä on valunut siihen naamalle ja sängylle.

Ja sitten kun puukotus on alkanut, kun Lahti on toipunut siitä, ja todennut, että nyt tapetaan ja hänel on tullut paljon puolustusvammoja. Niitä (iskuja) on fileerausveittestä mennyt läpi käsien ja hän saanut varjeltua rintansa. Niillä, jotka oli menny läpi käsien, jos ne olis osunut rintaan, ne olis ollut heti kuolettavia. Hän saanut varjeltua itsensä käsivarsilla. Sen jälkeen on alkanut ankara tappelu elämästä ja kuolemasta ihan oikeesti.

Ja mä olen tästä asiasta eri mieltä noitten taktisten tutkijoitten kans, et..Mun mielestä Jukka Lahtee ei oo tapettu niin sanotusti liikaa, ei oo hakattu turhanpäiten niin ku kostomielessä vaan on ollu koko ajan tappamisen meininki. Mää pystyn nyt selittää kaikki ne vammat mitä on kainalossa, selässä, olkapäissä ja korvan vieressä nii, et Lahti on roikkunut tekijän niskan takana. Lahti on hypänny pienenä miehenä (tekijää) niskan takaa kiinni, ja tota siinä vaiheessa tekijä on pystyny puukottaa sitä olkapäähän, kainalon alle ja raapimaan korvan juuresta, ison haavan, ja selkään pystynyt pisteleen jonkun verran, ja sitten veteleen semmosia naarmuja selkään.


Missään ei ole mitään ristiriitaa!

1.12.2006 Mäkinen: muistak saa semmosta kun sa kirkasit kovasti?
A: Kuka?

7.12.2006:
muistaksä semmosta et kun iskä makas siin lattialla
et sää olisit huutanu?
A: Ei, en mää huutanu.


Auer (6.12. tai 9.12. 2006): ..en muista Axxx:n kirkaisua....Axxxx oli rauhallinen.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: Ulvilacase

Post by Tara »

Esimerkki kertomusten muuntelemisista
Ensin versio nr 6 Joutsenlahden laatimasta Tannerin pidätysmääräyksestä 14.7.2007. Tämä versio ei ollut tiedossa kun allaolevat versiot, 5 kpl, koottiin 2012 :

Image
korjasin virheellisen vuosiluvun, pitää oll 2007, tietenkin


Elo 06 2012
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 21#p497421
Auer on viivytellyt puhelimeen menoa (hovin kokonaisaika '20 minuuttia'). Syytä tähän on häneltä kysytty monta kertaa eri vuosina. Auer on väittänyt, että kiirehti puhelimeen alle minuutin päästä siitä kun mies oli tullut sisälle.

joitakin Annelin kertomuksia karkuun juoksusta:
1)
2.12. 2006
Kertoi JJ:lle juoksi ensin ulos kuistille ja mietti siellä hetken, ei voinut lähteä minnekään kun lapset olivat sisällä eikä ollut edes avainta..

Anneli tapasi tytön aulassa tullessaan kuistilta.


2)
6.12.2006
..Pääsin olohuoneen kautta ns. sisäeteiseen, mistä päästään lastenhuoneisiin. Huusin lapsille, että lähtekää karkuun, juoskaa, tappaja on tullut taloon..

Tämän jälkeen Anneli kertoi nähneensä tytön aulassa, eli kertoi tämän olleen jo hereillä.JPEG144


3)
9.12.2006
Annelilta kysyttiin miksei hän mennyt heti soittamaan. Ensimmäisenä ei tullut mieleen, että lähden soittamaan hätänumeroon. Minulle ei tullut edes mieleen soittaa, vaan lapseni tulivat ensimmäisenä tuli mieleen, ja vasta sitten soitto hätäkeskukseen.JPEG154.

Tässä kuvauksessa tyttö oli pystyssä aulassa kun Anneli oli juoksemassa karkuun.JPEG155

--------------------------------
4)
20.9.2009
K: Missä vaiheessa olet ottanut puhelun hätäkeskukseen?
V: Tekijä tuli makuuhuoneeseen, kävi Jukan kimppuun ja pisti minua veitsellä rintaan ja minä lähdin juoksemaan karkuun. Juoksin eteiseen ja huusin lapsille, että lähtekää pakoon. Muistan, että mietin vähän aikaa eteisessä, että mitä teen ja sitten menin soittamaan...
aloitin soiton hätäkeskukseen alle minuutin kuluttua siitä, kun tekijä oli taloon sisään tullut.


5)
16.10.2009
...Seuraavana muistikuvana on se, että olen eteisessä ja huudan lapsille, että menkää ulos ja tuolloin muistan nähneeni myös Axxxx:n.
Muistan eteisessä miettineeni, että mitä teen ja päädyin soittamaan apua.
Puhelun aikana kävin edellä kertomani kaksi eri kertaa makuuhuoneen ovella ja molemmilla kerroilla tekijä lähti minua kohden ja tänä aikana Axxxx oli puhelimessa.

Muistan, että ennen puhelun aloittamista, törmäsin jossakin kohtaa Axxxx:ään.


K: Sinulta on eilisessä kuulustelussa kysytty, miksi et vienyt lapsia ulos, vaikka talossa oli kertomasi mukaan miehesi surmaaja paikalla.

Psykologien ja psykiatrien mukaan käyttäytymisesi on ollut selvästi poikkeavaa kyseisessä tilanteessa. Miten kommentoit tätä?

V: Tekijä oli mieheni kimpussa, mietin mitä teen ja päätin, että menen soittamaan paikalle apua. Ensimmäinen ajatus oli se, että lapset täytyy saada turvaan, mutta en jäänyt kuitenkaan toteuttamaan sitä, koska minulla oli, että miten Jukan käy.
Last edited by Tara on Mon Jun 13, 2016 11:18 pm, edited 1 time in total.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
User avatar
jemma
Posts: 884
Joined: Mon Sep 30, 2013 11:25 am

Re: Ulvilacase

Post by jemma »

Soitan kesän kunniaksi vähän vanhaa levyä, koska niin näköjään tapahtuu myös naapurissa:

Jukka S. Lahden kengännumero oli (Anneli Auerin mukaan) 41-42. Poliisi on toivottavasti tarkistanut asian uhrin (kiistatta käyttämistä) jalkineista ja muilta lähisukulaisilta.

Tähtisentien lattialta löytyneen You Two- tai Oakwood –merkkisen jalkineen (muita vastaavan pohjakuvion omaavia jalkineita ei ole tullut poliisin tietoon) on kuvista tarkistaen sisäpohjamitan perusteella n. 42. Jalkineen koon voi tarkistaa poliisin referenssijalkineen pohjamitan perusteella. Kengänpohjan pituus oli lattialta mitattuna n. 30 cm.

Laskin jalan pituuden 30,7 cm:n pohjamitalla, jotta mahdollinen mittavirhe (jälki ei ollut aivan kokonainen) ei koituisi ainakaan vastaajan vahingoksi. Tekijän jalan pituus on referenssijalkineiden perusteella ollut n. 26,8 – 27,0 cm, mikä vastaa kokoa < 42. Myös muotojälkitutkimuksessa tutkittu housun päältä taltioitu osajälki vastasi paremmin koon 40-42 kuin koon 43-45 mallijalkinetta.

Image
Jalan pituuden arviointi poliisin referenssijalkineiden ja lattialta löytyneen verisen kengänjäljen perusteella. Kuvasta on mitattu referenssijalkineiden sisäpohjien maksimimitat, joista on vähennetty minimikäyntivara 0,5 cm.

Suomalainen miesten kengänkoon ja jalan pituuden suhdetta osoittava taulukko:

Image

Jalkineiden ja jalan koon suhdetta on turha mittailla kaupan miestenkengistä. Poliisilla on käytössään kaksi ”huppuhenkilön” käyttämien jalkineiden kanssa identtisen pohjan omaavaa referenssijalkinetta. Molemmissa referenssijalkineissa ero pohjan pituuden ja jalkineen sisäpohjan mitan välillä on huomattavan suuri. Kaupan tai oman kenkäkaapin jalkineissa tilanne voi olla aivan toinen. Referenssijalkineiden mittojen perusteella tekijällä on ollut max 27-senttinen jalka. Omien sanojensa mukaan yleensä kokoa 39-40 käyttävän ja Tähtisentiellä koon 41 saappaita käyttäneen Anneli Auerin olisi olllut täysin mahdollista käyttää surmatyön aikana uhrin n. koon 42 talvijalkineita, jotka sattuivat mystisesti katoamaan juuri surmayönä.

Jos Anneli Aueria on uskominen, ”huppuhenkilö” hätyytti Anneli Auerin takkahuoneesta Auerin rintaan osuneella pistolla. Tämän jälkeen ”huppuhenkilö” hätyytti Anneli Auerin kahdesti takkahuoneen rajalta vain tekemällä hyökkäävän eleen tätä kohti. Mikä olisi ollut ”huppuhenkilön” syynä ahtautua ulos järkyttävän ahtaasta ja korkeasta ovi-ikkunasta sen sijaan, että tämä olisi a) avannut helposti avattavan takaoven yhdellä kädenliikkeellä ja juossut talonviertä Tähtisentielle tai b) kävellyt ohi puhelimessa puhuvan Anneli Auerin ja 9-vuotiaan lapsen tehden samalla hyökkääviä eleitä ja marssinut suoraan Tähtisentielle avoimesta etu-ulko-ovesta? Ei mikään.

”Huppumiehen” ääntelyitä (ylimääräisen Anneli Auerin salaaman puolentoista minuutin tauon sisältäneellä) hätäkeskustallenteella ei ole lainkaan.

Kehotan Anneli Aueria puolustavia ja/tai hätäkeskuspuhelua arvioivia nimimerkkejä tutustumaan syyttäjien korkeimmalle oikeudelle tekemän valituslupahakemukseen (s.10; ks. esim. nimimerkki Marsiin viesti naapuripalstalla) sekä hovioikeuden tuomioselosteen kohtiin 142-144. Hätäkeskuksen ja poliisipartion kellot olivat synkassa. Poliisipartion saama hälytyskäsky kirjautui sekä hätäkeskuksessa että poliisipartion lokissa tismalleen samalle kellonlyömälle. Puhelun päättymisajastakaan ei ole koskaan ollut erimielisyyttä; todisteet ovat sen suhteen identtisiä. Virheellinen puhelun alkamisaikaa koskeva merkintä perustuu yksinomaan hätäkeskuksen NiceLog-kytkentäisen tietokoneen yksittäiseen virheeseen ja tätä virhettä joko tietämättään tai tietoisesti väärinkäyttäneen, harvinaisen epätarkan poliisimiehen (Matti Mäkisen?) virheelliseen litterointiin ja siihen liitettyyn aikajanaan. Virheellinen aikajana päätyi monistettuna KRP:n hätäpuhelua koskeneisiin todisteisiin, toimittajille ja syyttäjien, puolustuksen, kaikkien äänianalysoijien ja tuomareiden pöydille.

Televalvontatiedot, HÄKE-tuloste (kirjallinen todiste nro 136) ja henkilötodistelu osoittavat, että tuomarit ja äänianalysoijat ovat arvioineet hätäkeskuspuhelua virheellisten todisteiden pohjalta. Hätäkeskuspuhelu on alkanut oletettua aikaisemmin ja puhelu on sisältänyt n. puolentoista minuutin mittaisen tauon (tallenteella kuultavan ”kahden sekunnin tauon” sijaan). Tauon aikaiset tapahtumat eivät ole tallentuneet nauhalle eikä Anneli Auer ole niistä puhua pukahtanut.

Oikeudenkäynti tulisi aloittaa alusta oikeellisin todistein, sillä hätäkeskustallenne on yksi merkittävimmistä, ellei merkittävin Ulvilan surman todiste.

Yksittäisiä epämääräisiä Anneli Auerin äänimanipulointeja saattaa hätäpuhelun taustalta kuulua. Auer ilmaisi käytelleensä audio-ohjelmaa muokatessaan satoja äänitiedostojaan, joista osassa lapsen ääntä oli muunnettu möreäksi miehen ääneksi.
Perusasioita Ulvilasta I, II, III, IV ja V.
Viranomaiset ja harrastelijat, ottakaa käsittelyyn mikä tahansa Ulvilan hätäkeskuspuhelun wav-tallenteista, laskekaa virettä esim. 90-92% ja alkakaa tutkia mm. 350-700 Hz:n ja 1900-2400 Hz:n taajuusalueita.
User avatar
Rinde
Posts: 912
Joined: Thu Aug 08, 2013 10:58 am

Re: Ulvilacase

Post by Rinde »

Ei häkepuhelun "lavastaminen" ole vaatinut kovin ihmeellistä osaamista ja tietotaitoa vuonna 2006 asiaan yhtään perehtyneeltä.

Olen kirjoittanut tästä aiemminkin, mutta oma näkemykseni on, että mikään ghettoblasteri ei yksinään taustalla moikaa. Voi olla osa toteutusta. Kaikkien kannattaisi unohtaa kälyiset 70-80 -luvun kasettinauhurit. Omilla silloisilla pelivehkeilläni ei olisi mitään tekoa toteutuksessa, kun äänentoisto laadultaan yksinkertaisesti oli p...kaa.

Menkää sinne aikaan kymmenen vuotta sitten ja miettikää, mitä puhelimilla voitiin tehdä. Lankapuhelimelle jatkojohdot, rinnakkaispuhelimet, kännyt ja tietsikka ellei kaksi nettiin yhdistettynä.

Olen ollut harrastuksen vuoksi toteuttamassa kaikenlaista musiikkinkin liittyvää ja tuhrannut 2000 -luvun alussa aikaa myös pleikkareiden erilaisten viritysten kanssa. En nyt pelkästään omasta innostuksesta, mutta lapsen kiinnostuksen takia.
There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. Frank Zappa.
User avatar
jemma
Posts: 884
Joined: Mon Sep 30, 2013 11:25 am

Re: Ulvilacase

Post by jemma »

- - -
Sitäkään motiivia ei ollut Ulvilassa, mutta ei se ketään haittaa.
- - -
Ai ei ollut?
  • Anneli Auer 6.12.2006 (etp):
Hän tuli ketterästi sisälle. - - - Minulla ei ole muistikuvaa, että olisin ehtinyt väliin tai koskinko mies(tä), mutta tunsin, että minua lyötiin vasempaan rintaan. - - - äänistä päätellen Jukkaa lyötiin veitsellä. - - - Jukka on käynyt katsomassa Jxxxxx Helsingissä muutama vuosi sitten. Jxxxxlla on ollut joku miesystävä ja hänellä on aika iso lapsi, jonka hän on saanut joskus opiskeluaikanaan Kuopiossa. Minä en tiedä, kuka tämän lapsen isä on. - - - Jukalla on ollut tyttöystäviä ennen Axxxa ja sinä aikana kun olin Jxxxxn kanssa ja odotin lasta. Jukalla oli xxxxx, joka asui Espoossa Espoon keskuksessa ja oli työvoimatoimistossa töissä. Sen jälkeen, kun Amanda oli syntynyt, Jukalla oli joku Axxxxxxxxa tai Axxxxxxxxa Turusta.
  • Anneli Auer 9.12.2006 (etp):
keväällä minulle tuli mieleen ja juttelin Jukan kanssa, ettei vain hänellä olisi toista
  • Anneli Auer 19.12.2007 (etp):
liinavaatteet olivat olleet sängyssä ainakin kuukauden, saattoivat olla pidempäänkin
  • Etp:
labotatoriossa on tutkittu Annelin ja Jukan vuoteessa olleet 2 kpl pussilakanoita, aluslakana sekä 2 kpl tyynyliinoja (näytteet 16-18 ja 59). Tutkimuksissa ei ole voitu osoittaa viitteitä siemennesteestä.
Anneli Auerin mukaan em. asia selittyi aktiivisella seksuaalisen kanssakäymisen jälkeisellä peseytymisellä. Sinne suihkuunko rakas puoliso vasta laukesi - joka kerta? Auerin todistuksen (*julkinen etp-aineisto) mukaan puoliso sai useimmiten siemensyöksyn yhdynnän aikana. Auerin mukaan* seksiä harrastettiin kerran, kaksi viikossa, viimeisen kerran 29.11.2006.
  • Anneli Auer 23.9.2009 (etp):
Olen saattanut ottaa jalkineet jalkaani eteisestä
  • Anneli Auer 26.9.2009 (etp):
Minulla on sellainen muistikuva, että olen ehkä suuttunut Jukalle Amandan, vanhimman tyttäremme, joka silloin oli 9,5 v., huonosta kohtelusta. Muistan, että olen ehkä huutanut Jukalle yöllä tästä asiasta. - - - Olen ilmeisesti tästä alkanut huutamaan Jukalle ja sanonut, että hän kohtelee Amandaa tosi huonosti. - -- keittiössä olen alkanut miettimään asioita, jotka ovat saaneet minut kiukustumaan Jukkaan. - - - Jukka on ilmeisesti tullut hakemaan minua takaisin nukkumaan ja olemme menneet keskustelemaan meidän makuuhuoneeseen. Tässä vaiheessa Amanda on ilmeisesti tullut makuuhuoneen ovelle ja Jukka on käskenyt hänen mennä nukkumaan. - - - Tässä kohtaa olemme ilmeisesti keskustelleet jo hieman kovemmalla äänellä. - - - Olen tässä vaiheessa muistaakseni sanonut Jukalle, että haluan erota hänestä. - - - Keittiössä olemme jatkaneet kovaäänistä riitelyä. - - - keittiössä minulla on ehkä ollut veitsi kädessä. - - - Tämän jälkeen olemme siirtyneet makuuhuoneeseen. - - - Ikkuna on saattanut rikkoutua alun perin sen vuoksi, että esim. minä olen yrittänyt heittää Jukkaa suutuksissani jollakin esineellä. - - - minulla on ollut tapana heitellä esineitä, kun olen todella suuttunut.
  • Anneli Auer 27.9.2009 (etp):
Eli aivan heti Jukan vuoteeseen tulon jälkeen en ole noussut ylös. - - - Jukka on tullut perässäni ja riitely on edelleen jatkunut. - - - Olen muistikuvani mukaan tässä vaiheessa ottanut keittiön alakaapin ylimmäisestä vetolaatikosta veitsen käteeni. - - - olen kysynyt Amandalta, kumman luo hän muuttaisi asumaan, jos minä ja Jukka eroaisimme.
  • Anneli Auer 30.9.2009 (etp):
Minun ja Jukan riita on alkanut Jukan kotiin tulon jälkeen eli jonkun verran puolenyön jälkeen. - - - olen todennäköisesti saanut hysteerisen kohtauksen, jossa järki ja havaintokyky ei ole toiminut normaalisti. - - - muistan pesseeni ainakin kädet - - - olen tässä yhteydessä saattanut pestä myös em. vasaran. - - - Mahdollista myös on, että Jukka on jollakin esineellä rikkonut ikkunaa. - - - Minun ja Jukan välinen riita on todennäköisesti jostain syystä riistäytynyt käsistä ja lopputulos on ollut se, että olen surmannut Jukan. - - - lopputulos on ollut kohtuuton riidan syihin nähden.
  • Anneli Auer 5.10.2009 (etp):
Jukka on ollut pelottavan näköinen ja huutanut, että nyt lopetat Annu. - - - Meillä on ollut silloin yöllä Jukan kanssa riitaa - - - olen ollut tapahtumahetkellä niin sekaisin, etten muista tapahtumista yhtään mitään - - - olen laittanut Jukan kengät jalkaani - - - kyseiset jalkineet ovat tulleet muuton yhteydessä Turkuun, jossa olen ne sitten ilmeisesti myöhemmin hävittänyt.
  • Anneli Auer 8.10.2009 (etp):
Jukka on jostain syystä mennyt ulos ja joko minusta johtuen tai jostain muusta syystä hän ei ole päässyt sisälle ja on sen vuoksi rikkonut ikkunan ja tullut siitä sisälle. - - - Jukka on saattanut tässä tilanteessa, kun on tullut sisälle loukata itseään rikkoutuneeseen ikkunaan. - - - Jukka on rikkonut lasin ulkoapäin suutuksissaan ja tullut siitä sisälle.


Image

Image
Edit: isompi etp-osakuva; pikkukolan varsi on huomattavan vääntynyt.

Der Anruf - mit eine zusätchliche Pause von eine und eine halb Minute.
Last edited by jemma on Wed Jun 15, 2016 7:20 am, edited 2 times in total.
Perusasioita Ulvilasta I, II, III, IV ja V.
Viranomaiset ja harrastelijat, ottakaa käsittelyyn mikä tahansa Ulvilan hätäkeskuspuhelun wav-tallenteista, laskekaa virettä esim. 90-92% ja alkakaa tutkia mm. 350-700 Hz:n ja 1900-2400 Hz:n taajuusalueita.
User avatar
Frankie
Posts: 808
Joined: Sun May 11, 2014 10:22 pm
Location: Kun lykkää tehtäviä tuonnemmaksi, on se vaara ettei sitten enää koskaan pystykään

Re: Ulvilacase

Post by Frankie »

Auerhan oli edelleen vittuuntunut sairaalassa, kun kuukautiset alkoivat. Itse hän laittoi muotoon "en olekaan raskaana, nyyh" ja näin ollen kehitti taas tarinan jolla suunnata huomio pois tekemästään murhasta. Tietty sitähän tarina ei kerro, kuka Jukan aikana on käynyt madamen pullaa nuuhkimassa, kun madamelle ei niin väliä ollut kuka kenenkin kakaran isä, pääasia, että aitaa kaatui ja tanner tömisi.
"Tilannehan on hyvin kiristynyt ja kun siihen lisätään ydinaseet niin eiköhän tämä koko paska kärähdä ja kohoamme ylöspäin koko saatanan sakki." (Toimittajan kysyessä, uskooko Leskinen ylösnousemukseen)
User avatar
Rinde
Posts: 912
Joined: Thu Aug 08, 2013 10:58 am

Re: Ulvilacase

Post by Rinde »

Joo, se yhdynnän jälkeinen pikainen peseytyminen on yksi merkillisyys kertomusten rönsyjen yksityiskohdissa. Olisi nyt loruillut edes, että saunassa ja suihkussahan me. Kun se nuorin vielä nukkui siellä takkahuoneessa.

Menkoista sairaalassa puhuessaan viritteli pohjaa "PMS-selitykselle".
There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. Frank Zappa.
annijatta
Posts: 106
Joined: Sat Aug 17, 2013 12:02 am

Re: Ulvilacase

Post by annijatta »

Se rönsyilevä peseytymiskertomus ei ole niin rönsyilevä, vaan looginen selitys sille jos joku ihmettelisi kosteita hiuksia.
Sängyssä ilottelun jälkeen on tapana käydä suihkussa. Ja kuukautisten alkaminen selittäisi rouvan veren uhrin vereen sekoittuneena. Näin minä sen näkisin. Kaikkeen on selitys. Ei ole aukkoja
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: Ulvilacase

Post by Tara »

Mikähän selitys olisi kuultu, jos joku olisi kysynyt miksi pesuhuone on lähes tyhjä, mutta viereinen pieni ja ahdas kodinhoitohuone kuin kiireessä sullottu täyteen erilaista kamaa, koreja, muovikasseja, vaatteita, pyykkiteline puoliksi kadonneena kamojen alle, likapyykkiä, roskapusseja kertoman mukaan metrin korkeudelta khh:n ulko-oven edessä?
(kaikkien muitten huoneitten sekalaisia kamakasoja unohtamatta).


Jostain syystä kuva, jossa näkyy ammetta enemmän kuin muissa kuvissa, on mustavalkoinen. Miksi?

Image

Image

Image

Image
Last edited by Tara on Wed Jun 15, 2016 6:09 pm, edited 1 time in total.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Post Reply