Ulvilacase

Post Reply
zipi

Re: Ulvilacase

Post by zipi »

Kirjoitan nyt ensi kertaa tästä (Ulvila, AA) tapauksesta. Olen seurannut tapausta kuitenkin jo vuosia lähinnä Minfosta.
Sellainen asia minua on jäänyt kiinnostamaan, että onko AA:lta kysytty, että mitä hän puuhaili ennen poliisien tuloa, HäKe puhelu jälkeen? Eikös tytärkin ollut sanonut tyyliin: että ei oikein tiedä mitä se äiti puuhastelee (ei sana tarkka lainaus)

Itse pidän AA:a syyllisenä JL:n murhaan eli en usko "huppikseen". Pienen mahdollisuuden olen jättänyt sille, että Annelilla olisi voinut olla apuri.

Lsh asiaan suhtaudun varauksellisesti, ehkä asiaan vaikuttaa salamyhkäisyys poliisin ja syyttäjien puolelta. En todellakaan kaipaa lasten nimiä, tms. Lisäksi syytteet sattuivat juuri sopivasti, kun Anneli oli saanut vapauttavan tuomion hovista.
Eikös tässä kuvassa, jätesäkkirullan alapuolella, ole saunalahden prepaid littymän kannet.
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 15#p464722
Tara

Post by Tara »

Kiinnostava havainto, zipi. Värit ainakin sopisivat saunalahden kansiin. Kun 'kännykkä ym'-kuvan kääntää toisinpäin, näkee oranssinpunaisen pinnan päällä numerot 010...

loppuosa numerosta jää näkymättömiin. Mitä palvelunumeroita mahtoi saunalahdella olla v 2006-2009??

Image

(oikaisu:En muista että Auerilta olisi juuri noista hetkistä kysytty, ainakaan en siitä ensimmäisestä etp-paketista (800 sivua) muista. Myöskään tytöltä en muista tällaista kysytyn.
<--- muistini pätki, katso seuraava posti. :oops: )

Joku toinen voi muistaa paremmin -

Partiopoliisien soittaessa taloon matkalta murhapaikalle, puhelimeen oli vastannut ensin lapsi (tai joku), oli kuulunut myös krahinaa ja kuin jotain 'hälinää', jonka jälkeen vasta poliisi oli puhunut aikuisen kanssa. Krahinaa oli arveltu puhelimen siirtämisestä syntyneeksi. Lapsen ääntä oli myös kuulunut.

Yhdessä kohdassa kuulustelupöytäkirjaa, toisen partiopoliisin kuulustelua, oli litterointiin ensin kirjoitettu sana lapsi (vastasi puhelimeen tms), mutta sana lapsi oli vedetty kynällä yli ja tilalle kirjoitettu JOKU.

Löysin minfosta oman postini, jossa on kuvakaappaus etp:stä - mm lapsi-sana vedetty yli:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 23#p527523

(tuossa lisää samasta kohdasta etp:tä, partiopoliisien kertomaa)
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 56#p527556

On mahdollista, että on olemassa jokin tytön kuulustelu, jota etp:ssä, siis siinä joka vapautettiin v 2010, ei ollut. V 2012 etpk:ta en ole aivan tarkasti lukenut.
Last edited by Tara on 10.8.2013 20.20, edited 1 time in total.
Tara

Post by Tara »

zipi wrote:Kirjoitan nyt ensi kertaa tästä (Ulvila, AA) tapauksesta. Olen seurannut tapausta kuitenkin jo vuosia lähinnä Minfosta.
Sellainen asia minua on jäänyt kiinnostamaan, että onko AA:lta kysytty, että mitä hän puuhaili ennen poliisien tuloa, HäKe puhelu jälkeen? Eikös tytärkin ollut sanonut tyyliin: että ei oikein tiedä mitä se äiti puuhastelee (ei sana tarkka lainaus)

Itse pidän AA:a syyllisenä JL:n murhaan eli en usko "huppikseen". Pienen mahdollisuuden olen jättänyt sille, että Annelilla olisi voinut olla apuri.

Lsh asiaan suhtaudun varauksellisesti, ehkä asiaan vaikuttaa salamyhkäisyys poliisin ja syyttäjien puolelta. En todellakaan kaipaa lasten nimiä, tms. Lisäksi syytteet sattuivat juuri sopivasti, kun Anneli oli saanut vapauttavan tuomion hovista.
Eikös tässä kuvassa, jätesäkkirullan alapuolella, ole saunalahden prepaid liittymän kannet.
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 15#p464722
lihav T

Ohos, nyt löytyikin!!

Sattuipas tsäkä :lol: tuolta samalta sivulta, jonne nuo kaksi ed postin linkkiä menevät:
Tässähän se kysymys ja tytön vastaus onkin:
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=517945#p517945

Elizzza:
K(ysymys): Joo o Lopuks missä vaiheessa se lopuks on osaaks sää sijoittaa sen niitten tapahtumien kohdalla

L (lapsi siis tyttö):Jo vähän ennen ku poliisit tuli Sen jälkeen kun me oltiin soitettu hätäpuhelu ja äiti oli kai jossai tual viälä just laittamassa puhelinta pois mää olin tänne ja sit se oli Sit se juoksi tuolta"
*
AA oli laittamassa puhelinta pois (siis irtoluuripuhelinta) ja tyttö oli keittiössä ja vastasi kiinteään lankapuhelimeen.
Joo, ei leikannut mulla ensin.
Elizzzahan tämän pätkän on aikanaan esille nostanut. Tosi hyvä huomio E:lta.
Minulta mennyt ohitse.

Nonih.. ja tervetuloa zipi minun puolesta!

*tähän tarkennus: tuolta minfon sivulta voi saada väärän käsityksen siitä milloin tuo ylläoleva on tytöltä kuultu. Lainattu pätkä on peräisin kuulustelusta 26.8.2009. 'eräs nimimerkki' minfossa oli alunperin merkinnyt po lainauksen epäselvästi
Last edited by Tara on 10.8.2013 21.21, edited 2 times in total.
Tara

Post by Tara »

Sori kun tuli vähän sekavasti nuo minun kommentit zipille.
:? Juu. Tiiviimminkin voisin asiani esittää..
Tara

Post by Tara »

Laitan vielä leikkeen siitä kohdasta, jossa tyttö puhui hetkistä ennen kuin poliisit tulivat:
26.8.2009

Image

po kohdassa kuulustelua oli selvitelty vielä kerran tytön eri käyntejä takkahuoneen oviaukolla ja mitä hän näki eri kerroilla, että milloin hän näki sen hupun poistumisen. Tässä yhteydessä tyttö tuli kertoneeksi tilanteesta vähän ennen kuin poliisit tulivat. Eli tuossa pätkässä tytön sanat 'Sit se juoksi tuolta' viittavat huppuun. Ja kuulustelija näyttää 'ihmettelevän' että sittenhän se huppu olikin siellä aika kauan...

Onhan tuo nyt vähintäänkin aika erikoinen kohta.
härkä

Post by härkä »

Ihan silkkaa laiskuuttani kysyn , että koska nuo zipin linkittämän kuvan tavarat on esiin tuotu ?
( Nyt ei ole aikaa plarata etp:tä )
Tuo kuva oli muistaakseni kakkos etp:ssä.
Mistä tavarat ovat peräisin ?

Tuossa kuulustelussa tytöö käyttää monikkomuotoa. " Me oltiin soitettu "
Eli he soittivat häke puhelun yhdessä.
Tytön olisi pitänyt sanoa " Äiti soitti puhelun " , vaikkakin tyttö on nauhalla äänessä.

Pieni seikka , mutta merkittävä. Tosin oikeudellista painoa tällä ei ole.
Tara

Post by Tara »

I-S: Oikeus julkaisi kaksi mystistä Auer-kuvaa - mistä näissä on kyse?
Julkaistu: 1.3.2012 10:40, päivitetty: 1.3.2012 10:43
...Auerin ex-miesystävän asianajajan Miikka Hakasen mukaan käräjäoikeuden julkisiksi määräämissä kahdessa valokuvassa on hänen päämiehensä punainen matkapuhelin.

– Toinen valokuva on lähikuva puhelimesta ja toinen kuva on otettu samasta puhelimesta kauempaa, Hakanen kertoi...

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 53345.html

härän kysymykseen:

Ei löydy kakkospaketista tuota kuvaa. Näyttää siltä, että se, tai ne kaksi kuvaa on määrätty vapautettavaksi muussa yhteydessä ja julkaistu lehdissä samantien.
Rinde

Post by Rinde »

Uusi olen täällä Hejacissa minäkin, mutta olen seurannut kyllä tapausta ja lehtikirjoittelua sieltä alkumetreiltä asti. Koko ajan tulee esiin pieniä yksityiskohtia tässä Ulvilan tapauksessa, jotka ei vaan stemmaa toisiinsa.

Sellaista asiaa en kuitenkaan saa palautettua mieleeni, että löytyikö ruumiinavauksessa JL:sta esimerkiksi jotain rauhoittavaa tai unilääkettä. Tokkurainen mies kun on kohtuullisen paljon helpompi rusikoitava. Pysyy kyllä pystyssä, mutta ei pysty reagoimaan nopeasti. Ei aluksi ehkä edes tajua, mitä tapahtuu.

Kummallisesti tuo väitetyn hupparinkin poistumisen ajankohta vaihtelee.

No - kohta alan ajatella, että huppari oli apuri ja piiloitui taitavasti jonnekin Tähtistentien omakotitalon katon alle (ei ullakko, mutta se harjakaton alle jäävä tyhjä tila) ilman että koirat saivat jälkiä. Tai Jukan auton takakonttiin. Poistuessaan veti kenkien päälle muovipussit jne, jne. Mielikuvitus alkaa laukata, kun tätä asiaa aikansa pui mielessään. Sorry...
matlockb

Post by matlockb »

Tuo ei ole Saunalahden kuori vaan selvästi Soneran. Tosin Soneran palvelunumero on aina ollut 0800 -ja sittemmin 0200-alkuinen. Saunalahden asiakaspalvelunumero taas on 09-42-alkuinen.
Mikäli Auerilla oli kännykkä käytössä niin mitä hän salaa kieltämällä sen? Miksi ei kerro että oli kännykkä mutta tykkäsi käyttää mieluummin lankapuhelinta? Miksi kukaan ei tiedä (jos näin on) että Annelilla on ollut kännykkä käytössä?

Itselläni on sekä kännykkä että lankapuhelin ja mieluummin tykkään käyttää lankapuhelinta (mm. ei lopu akku jne..) mutta kun kaikilla on kännykät, useimmilla pelkkä kännykkä niin tulee käytettyä 50/50 molempia. En katso että tuossa on mitään salaamista jos en peittelisi jotain (esim. liikkeitäni tai yhteydenottoja joihinkin henkilöihin) kiistämällä kännykän omistamisen..
zipi

Post by zipi »

Nimim. matlockb kirjoitti:
"Tuo ei ole Saunalahden kuori vaan selvästi Soneran. Tosin Soneran palvelunumero on aina ollut 0800 -ja sittemmin 0200-alkuinen. Saunalahden asiakaspalvelunumero taas on 09-42-alkuinen.
Mikäli Auerilla oli kännykkä käytössä niin mitä hän salaa kieltämällä sen? Miksi ei kerro että oli kännykkä mutta tykkäsi käyttää mieluummin lankapuhelinta? Miksi kukaan ei tiedä (jos näin on) että Annelilla on ollut kännykkä käytössä?"

Lievä puna värisokeus vaivaa ;)
Eli se voi olla hyvinkin myös soneran vastaava tuote.

Ajatuksenani oli, että noissa prepaid liittymissä SIM- kortti irroitetaan isommasta kortista. Tässä isomassa kortissa näkyy mm. liittymän puhelin numero eli jos tämä isompi kortti olisi vielä pakkauksen sisällä niin siitä voisi saada selvitettyä teletunniste tiedot.
Post Reply